اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی جیرفت اعلام کرد

لازم‌الاجرا شدن ماده 71 قانون نظام صنفی/ تأسیس بانک اصناف

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت با بیان اینکه اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی از ابتدای سال 92 لازم‌الاجرا شده است، گفت: واحدهای صنفی باید نسبت به اجرای این قانون مبنی بر استفاده از ترازوی دیجیتال و پرینتردار اقدام کنند.

لازم‌الاجرا شدن ماده 71 قانون نظام صنفی/ تأسیس بانک اصناف

علی میرکهنوج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با تبریک روز ملی اصناف به همه بازاریان، اظهار داشت: جامعه بزرگ اصناف و بازاریان نقش چشمگیری در خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری داشته‌اند.

وی افزود: بازاریان طی ادوار مختلف با حمایت قاطعانه از نظام جمهوری اسلامی وفاداری خود را به امام راحل، مقام معظم رهبری و دستاوردهای انقلاب اسلامی نشان داده و پشتوانه قوی و محکمی برای نظام بوده و هستند.

میرکهنوج با تقدیر از حضور چشمگیر این قشر انقلابی، تصریح کرد: طبق فرموده مقام عظمای ولایت، رأی به هر یک از کاندیداها رأی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همین حضور حداکثری مردم در انتخابات بار دیگر دشمنان قسم‌خورده نظام را ناکام گذاشت.

وی با آرزوی موفقیت و خدمت صادقانه برای رئیس جمهور منتخب و اعضای شوراهای اسلامی، ابراز داشت: از شورای اسلامی شهر جیرفت تقاضا داریم که همواره مدافع حقوق اصناف و بازاریان باشند و توجه ویژه‌ای نسبت به این قشر داشته باشند.

میرکهنوج با اشاره به اینکه اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی از ابتدای سال 92 لازم‌الاجرا شده است، عنوان کرد: واحدهای صنفی باید نسبت به اجرای این قانون مبنی بر استفاده از ترازوی دیجیتال و پرینتردار اقدام و برای مشتریان خود فاکتور خرید صادر کنند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان جیرفت اذعان داشت: همچنین تجهیز واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی برای تمام اصناف الزامی و عمل به آن اکیداً توصیه می‌شود. 

جریمه 90 میلیون ریالی عدم اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی/ درخواست تمدید مهلت

میرکهنوج بیان داشت: اصناف باید نسبت به مهلت تعیین شده از سوی مسئولان اجرایی مربوطه مبنی بر اجرای ماده 71 قانون نظام صنفی توجه ویژه‌ای داشته باشند تا مشمول جریمه‌های سنگین آن که تا مبلغ 90 میلیون ریال است، نشوند، البته در صورت تأخیر در اجرا این مبلغ ماهانه 2 میلیون و 500 هزار ریال افزایش می‌یابد.

وی در دفاع از کسبه جز و اصناف کم‌درآمد، یادآور شد: با توجه به اینکه حدود 70 درصد بازاریان شهرستان جیرفت را افراد کم درآمد تشکیل می‌دهند و بسیاری از آنها توانایی تأمین ترازوی دیجیتالی پرینتردار و صندوق مکانیزه فروش را در مهلت مقرر ندارند، تقاضای مهلت بیشتری داریم.

میرکهنوج تصریح کرد: از دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی مربوطه به ویژه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی تقاضا می‌کنیم که با توجه به شرایط موجود و وضعیت بد اقتصادی اصناف نسبت به مراعات حال آنان توجه ویژه‌ای داشته باشند. 

ارائه اظهارنامه مالیاتی بازاریان/تأسیس بانک اصناف

وی همچنین از بازاریان خواست تا نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود تا پایان تیرماه به اداره امور مالیاتی شهرستان مراجعه کنند و متذکر شد: کوتاهی در این امر موجب عدم بخشودگی و معافیت‌های مالیاتی می‌شود که هزینه سنگینی را بر کسبه تحمیل می‌کند.

میرکهنوج تصریح کرد: واحدهای صنفی هر چه سریع‌تر باید نسبت به انجام این امر اقدام کنند و در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانند به اتحادیه‌های صنفی مربوطه و واحد بازرسی مجمع امور صنفی مراجعه کنند.

وی با اعلام خبر تأسیس بانک اصناف در آینده نزدیک، افزود: هر واحد صنفی از یک تا 10 سهم به مبلغ 2 میلیون ریال می‌تواند در این بانک سرمایه‌گذاری کند، البته بازاریان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به رئیس، اعضای هیئت مدیره، اتحادیه صنفی مربوطه یا روابط عمومی مجمع امور صنفی مراجعه کنند.

انتهای پیام/80001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول