اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

قرآن منبعی بزرگ برای تغذیه فکری مسئولان است

امام جمعه خوی گفت: قرآن منبع بزرگ و موثری برای تغذیه فکری مسئولان در نظام اسلامی است.

قرآن منبعی بزرگ برای تغذیه فکری مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، سیدرضی شکوری ظهر امروز در جلسه دوره تربیت مربی قرآن کریم متشکل از طلاب منتخب سراسر کشور که از ناحیه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در خوی برگزار می‌شود، با اشاره به سابقه تاریخی حوزه علمیه خوی، اظهار داشت: خوی از قرن ششم دارای حوزه علمیه بوده و مدارس علمیه فرج، شفیعیه، حاج آقا حسین امام جمعه، نمازی، خان، امام خمینی(ره) و مدرسه علمیه‌الزهراء خواهران از جمله مدارس علمیه این شهرستان محسوب می‌شوند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خوی در تغذیه فکری و علمی طلاب سراسر کشور نقش موثری دارد، به طوری که حتی از ترکیه، نخجوان، ایروان و سایر کشورهای همسایه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل بودند، اکنون پانصد نفر طلبه برادر و خواهر تا پایان سطح در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

مسئول حوزه علمیه خوی خاطرنشان کرد: در گذشته پرداختن به علوم قرآنی و تفسیر قرآن به صورت مستقل مورد توجه حوزه‌ها نبود، در حالی که علمای بزرگ شیعه در طول تاریخ مجموعه‌های تفسیری و سایر موضوعات علوم قرآنی را به یادگار گذاشتند که التبیان شیخ طوسی، مجمع‌البیان طبرسی، المیزان علامه طباطبایی و ده‌ها تفسیر عربی و فارسی دیگر محصول ادوار گذشته حوزه علمیه شیعه است.

وی ادامه داد: امروز جامعه اسلامی ما نیازمند است، یک توجه ویژه به علوم قرآنی شکل گیرد، پس جای تقدیر و سپاس است که مرکز مدیریت حوزه علمیه قم علوم قرآنی را به عنوان یک رشته تخصصی راه‌اندازی کرده و ده‌ها نفر از طلاب مشغول به تحصیل هستند.

شکوری ادامه داد: استخراج احکام حکومتی از قرآن، پاسخ‌گویی به شبهات جدید، نقد علمی تفاسیر گذشته، تغذیه فکری جوامع اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران‌،نقد نظام‌های فکری و فلسفی جهان‌، استخراج مبانی فقه حکومتی و ده‌ها موضوع دیگر می‌طلبد که با روش جدید تفسیر گسترده برای قرآن نوشته شود و در سایر موضوع‌های قرآنی کتاب‌های مورد نیاز جوامع اسلامی تفهیم شود.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول