اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان خبر داد

ضرورت راه‌اندازی سایت قرآنی در همدان

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، راه‌اندازی سایت قرآنی در استان را ضروری دانست و گفت: در بانک اطلاعات فعالان قرآن، تمام اطلاعات فردی و سوابق فعالیت‌های فعالان قرآن درج خواهد شد.

ضرورت راه‌اندازی سایت قرآنی در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان  همدان با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق و مناسب برای برگزاری برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با توجه به فرصت باقی مانده تا ماه مبارک رمضان باید زمینه بهره‌مندی همه اقشار به خصوص جوانان و نوجوانان از برنامه‌های فرهنگی استان در این ماه فراهم شود. 

وی، راه‌اندازی سایت قرآنی در استان را ضروری دانست و ادامه داد: در بانک اطلاعات فعالان قرآن، تمام اطلاعات فردی و سوابق فعالیت‌های فعالان قرآن درج خواهد شد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای استان، ایجاد این بانک ضروری به نظر می‌رسد.

وی بر ضرورت سامان‌دهی و جمع‌آوری آمار و اطلاعات فعالان قرآنی در  استان تأکید کرد و بیان داشت: وجود اطلاعات صحیح و کامل از مجموعه قرآنی کمک بزرگی به برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مطلوب طرح‌ها و برنامه های قرآنی می‌کند.

قاسمی‌فرزاد، جلسات قرآنی را نماد نظام اسلامی دانست و یادآور شد: باید با حضور جوانان و نوجوانان این برنامه‌ها به نحو مطلوبی برگزار شود.

وی، شناسایی و استعدادیابی فعالان قرآنی را از مهم‌ترین راهکار تقویت و گسترش فرهنگ قرآنی دانست و متذکر شد: این شناسایی باید در راستای حمایت و تقویت فعالان قرآنی باشد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان، تخصیص اعتبارات برای مسابقات قرآنی را از مهم‌ترین راهکارهای جلب اقشار مختلف به برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان دانست. 

وی تصریح کرد: اعتبارات برای برگزاری مطلوب مسابقات در شبکه استانی تخصیص می‌یابد و صدا و سیمای استان نیز باید از این ظرفیت برای جلب جوانان به برنامه‌های قرآنی استفاده کند.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ قرآنی از صدا و سیمای مرکز همدان در ماه رمضان، پیشنهاد انتخاب 114 نفر برنده در این مسابقات را مطرح کرد و ادامه داد: اعتبار جوایز این مسابقه را نیز تأمین خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: قرآن نسخه و سرلوحه کارهاست و باید توجه ویژه‌ای به مسائل قرآنی و جلسات مربوط به آن شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز بر توجه بر محتوا و متن قرآن در ماه رمضان تأکید کرد و گفت: ماه رمضان و مناسبت‌های مهم آن چیزی نیست که راحت از کنار عبور کرد.

حسن رضانیا با اشاره به برخی پیشنهادات مبنی بر تمرکز جلسات قرآنی در یک مکان خاص، تصریح کرد: بعد از گذشت 30 سال از عمر انقلاب این کار اشتباهی است که قرآن را از خانه‌ها جمع کرد؛ صرفاً به خاطر اینکه برنامه‌ای تلویزیونی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نباید قرآن را از محافل خصوصی و خانواده‌ها گرفت، اظهار داشت: باید برنامه‌های قرآنی به سمتی برود که صدا و سیما به دنبال این محافل باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از مبلغان اعزامی در ماه رمضان خواست به آیات سیاسی و اجتماعی قرآن توجه جدی داشته و در انتقال آن به مردم نیز توجه ویژه داشته باشند.

در ادامه این جلسه، دستگاه‌هایی چون فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، سپاه، تبلیغات اسلامی، فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده خود برای ماه مبارک رمضان پرداختند.

انتهای پیام/89017/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول