اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بزرگترین دروازه قرآن در قم ساخته می‌شود

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بزرگترین دروازه قرآن با همکاری شهرداری قم در مدخل ورودی این شهر با هدف انتقال حس معنوی به زائران و رهگذران از قم ساخته می‌شود.

بزرگترین دروازه قرآن در قم ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ،حجت‌الاسلام حمید محمدی امروز در همایش فعالان قرآنی قرآن آموزان برتر قم که در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شده بود اظهار کرد: استان قم قرار است رسالت‌های فراوانی را در آخر الزمان به دوش بکشد.

وی افزود: قم در زمان کنونی با تمام شهرهای اسلامی دنیا تفاوت دارد ولی وضعیت کنونی این شهر با آنچه از این شهر خواسته شده فاصله بسیار جدی وجود دارد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه راهبری فعالیت‌های قرآنی در جهان برعهده شهر قم است ابراز کرد: این جهان، جهان اسلام را شامل نمی‌شود بلکه منور تمام دنیا است.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از جهان با فرقه‌های ‌متفرقه محب اهل بیت هستند تصریح کرد: امروز تمام این فرق با ما در ارتباط هستند و در تلاش هستند برداشتی که ما از اسلام داریم را در جهان گسترش دهند.

محمدی با تبیین جایگاه شهر قم در جهان گفت: در این شهر از 110 ملیت جهان زندگی می‌کنند که همه آنان در حال تحصیل و تحقیق هستند و سالانه به صورت قابل توجهی آمد و رفت دارند.

وی موقعیت خاص شهر قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این استان اکنون در جایگاه خطیری قرار دارد و در این راستا می‌طلبد به کسانی که در موسسات قرآنی فعالیت دارند نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استان قم از نظر قدمت از استان‌های جدید التاسیس، از نظر مساحت کوچکترین استان و از نظر جمعیت بسیار متوسط است ولی با این وجود حمایتی که از این استان می‌شود بسیار جدی و متفاوت تر از سایر استان‌هاست.

وی به شرح دلایل حمایت دولت از استان قم پرداخت و گفت: این حمایت‌ها برای راهبری ملی قرآن دراستان قم به صورت گسترده در سراسر کشور است.

محمدی با بیان اینکه قرآن حکم آب حیات دارد ابراز داشت: هر کسی که با قرآن در ارتباط باشد از بیماری‌های جهلانی،‌ جسمانی و عقلانی ایمن خواهد بود.

وی رابطه قرآن با انسان را رابطه مریض و طبیب دانست و گفت: قرآن مظهر شفا است که این از بزرگترین رسالت‌های قرآن محسوب می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نام گذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب گفت: بیش از یک سوم قرآن به مبحث حماسه می‌پردازد.

وی حماسه را از دیگر رسالت‌های قرآن ذکر و بیان داشت: در کلمه حماسه واژه‌های غیرت،‌ عزت و شجاعت نهفته است که هریک از این کلمات بار معنای خاصی را دنبال می‌کند.

محمدی با بیان اینکه قران و عترت از یکدیگر جدا نیستند گفت: بیش از 700 آیه در قرآن به مهدویت اشاره دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت نهادینه کردن فرهنگ علوی پیش برویم گفت: در شش ماه دوم امسال کلید رسمی سلام بر نهج البلاغه و سلام بر صحیفه سجادیه به صورت رسمی زده خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در تلاش هستیم استان قم در این زمینه پرچم‌دار باشد.

وی بیان کرد: قم یکی از محورهای تحولات قرآنی است و تمام اردوهای قرآنی در این شهر انجام خواهد شد.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خویش با تاکید بر اینکه باید زائران از بدو ورود به قم حس معنوی پیدا کنند گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده بزرگترین دروازه قرآن در مدخل ورودی این شهر طراحی و ساخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موسسات آموزش رسمی قرآنی در کشور از 182 مورد به 2 هزار موسسه آموزشی رسمی افزایش یافته است که این نشان از یک انفجار بزرگ در این زمینه است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی یک نمایشگاه دائمی قرآن در قم خبر داد و گفت: این نمایشگاه به جایگاه و مرتبه قم کمک شایانی می‌کند.

انتهای پیام/78005/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول