اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

زنجان توان تأمین نیازهای دامی خود را دارد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه تولیدات دامی زنجان جوابگوی نیاز استان است، گفت: استان زنجان نه تنها توان تأمین نیاز گوشت دامی خود را دارد، بلکه بخشی از تولیدات خود را به استان‌های همجوار صادر می‌کند.

زنجان توان تأمین نیازهای دامی خود را دارد

محمد رشید کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خروج دام از کشور اظهار داشت: بخشنامه جلوگیری از خروج دام به همه دامپزشکی‌های شهرستان‌ها ارسال شده است. 

*ممنوع شدن خروج دام به سمت استان‌های مرزی

وی با بیان اینکه صدور مجوز خروج دام به استان‌های مرزی ممنوع شده است، افزود: صدور مجوز خروج دام به مقصد استان‌های مرزی ممنوع شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها و همچنین نیروی انتظامی صدور بارنامه حمل دام یا هر نوع فرآورده دامی بدون داشتن مجوز بهداشتی از دامپزشکی ممنوع است.

وی، مجموع دام‌های سبک استان زنجان را یک میلیون و 200 هزار راس اعلام کرد و اذعان داشت: استان حدود 150 هزار دام سنگین شامل گاو و گوساله هم دارد.

کرمی با بیان اینکه تولیدات دامی زنجان جوابگوی نیاز استان است، اضافه کرد: استان زنجان نه تنها توان تامین نیاز گوشت دامی خود را دارد، بلکه بخشی از تولیدات خود را به استان‌های همجوار صادر می‌کند.

وی از اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی در دامپزشکی استان زنجان از آغاز سال‌جاری خبر داد و ابراز داشت: آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های مورد نیاز در بخش دام، طیور، آبزیان، زنبور عسل و فرآورده‌های خام دامی هم در سال‌جاری به صورت روتین انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از تست و پایش بیماری‌هایی مانند بروسلولز، سل گاوی و واکسیناسیون علیه این بیماری‌ها خبر داد و گفت: مایع کوبی دام‌های استان بر ضد برخی از بیماری‌ها هم آغاز شده و ادامه دارد.

وی به آغاز واکسیناسیون دام‌های استان بر ضد بیماری تب‌برفکی اشاره و تصریح کرد: این واکسیناسیون تا آخر تیر ماه ادامه می‌یابد.

کرمی اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری تاکنون یک میلیون و 223 هزار نوبت سر واکسن برای ایمنی دام‌های استان زنجان استفاده شده است.

وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه متناسب با وضعیت بیماری‌ها در استان زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از کشتار 2 میلیون و 679 هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان زنجان خبر داد و گفت: این کشتارها با نظارت کارشناسان بهداشت و ناظران شرعی انجام می‌شود.

وی تعداد دام‌های سبک کشتار شده در کشتارگاه صنعتی استان زنجان را از آغاز سال‌جاری تاکنون 2 هزار و 800 راس اعلام و اضافه کرد: طی این مدت یک‌هزار و 996 راس گاو و گوساله هم کشتار شده است.

کرمی تصریح کرد: همه کشتارهای انجام شده در کشتارگاه‌های استان زنجان با نظارت کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی انجام و به مراکز عرضه محصولات پروتئینی استان ارائه می‌شود. 

*صادرات محصولات پروتئینی

وی میزان صادرات پا و پنجه مرغ را از آغاز سال‌جاری 243 تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات به کشورهای شرق آسیا انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان اضافه کرد: از آغاز سال‌جاری 111 هزار و 150 قطعه جوجه یک روز به ارمنستان صادر شده است.

وی به نظارت‌های انجام شده به واحدهای عرضه گوشت و محصولات پروتئینی اشاره و تصریح کرد: از مجموع 2 هزار و 953 مورد بازرسی انجام شده به 240 مورد غیر بهداشتی برخورد شده که 14 مورد آن به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کرمی میزان محصولات پروتئینی غیر بهداشتی کشف شده از آغاز سال‌جاری را 4 هزار و 765 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: همه این محصولات کشف شده معدوم شده‌اند.

انتهای پیام/73004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول