اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 29 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان ماهنشانی

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از پرداخت 29 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان ماهنشانی خبر داد.

پرداخت 29 میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان ماهنشانی

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای کمیته امداد در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش ایجاد زمینه اشتغال برای آنها است.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان در دهه چهارم فعالیت این نهاد مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، تصریح کرد: در طول این دهه بسیاری از خانواده‌های زیر پوشش با ارائه خدمات حمایتی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه سال گذشته نیز در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اقدامات بسیاری در زمینه اشتغالزایی مددجویان صورت گرفت، اضافه کرد: طی این مدت برای 285 مددجوی ماهنشانی با اعتبار بالغ بر 29 میلیارد ریال شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور 54 فقره وام کارانگیزی به مددجویان ماهنشانی پرداخت شد، یادآور شد: برای پرداخت این تعداد وام 970 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

غفاری همچنین به پرداخت 22 فقره وام توان‌افزایی به مددجویان شهرستان ماهنشان اشاره کرد و گفت: در این راستا یک میلیارد و 70 میلیون ریال هزینه شد.

وی به پرداخت 209 مورد وام خودکفایی به خانواده‌های مددجوی ماهنشانی طی سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای برای پرداخت این تعداد وام، 26 میلیارد و 999 میلیون و 772 هزار ریال است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده برای مددجویان ماهنشانی در قالب کشاورزی، دامداری، صنایع‌دستی و فعالیت‌های صنفی و صنعتی بود، تصریح کرد: این مشاغل بر اساس استعدادهای مددجویان و شرایط زندگی خانواده‌های زیر پوشش ایجاد شد.

وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی قبل از ایجاد مشاغل مذکور اشاره کرد و گفت: دوره‌های مذکور در قالب آموزش‌های بلندمدت، کوتاه‌مدت، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و آموزش استادی و شاگردی به جامعه هدف ارائه شد.

غفاری به تاثیر ویژه دوره‌های آموزشی برگزار شده نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین تاثیرات این دوره‌ها پایداری طرح‌های اشتغالزایی مددجویی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با دوره‌های آموزشی که سالانه توسط کمیته امداد اجرایی می‌شود، طرح‌های اشتغال به صورت موفق اجرا شده و همین امر منجر به توانمندی و خودکفایی مددجویان می‌شود.

انتهای پیام/73005/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول