اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

نوآوری در کشت توسعه کشاورزی را به دنبال دارد / بوروکراسی کشاورزی کاهش یابد

فرماندار همدان گفت: نوع کشت و نوآوری در آن مهم است و کشاورزان همواره با اهمیت به این موضوع می‌توانند توسعه این بخش را دنبال کنند.

نوآوری در کشت توسعه کشاورزی را به دنبال دارد / بوروکراسی کشاورزی کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق صبح امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به اینکه کشاورزان خطوط مقدم تولیدی به شمار می‌روند، اظهار داشت: کشاورزان با قرار گرفتن در خطوط تولید تأمین قوت مردم را بر عهده دارند که این امر یک عبادت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز کشاورزان در زمینه کشاورزی ابداعات متنوعی داشته‌اند، اذعان کرد: کشاورزان همواره باید با بکارگیری روش‌های نوین به دنبال گسترش آورده‌های خود باشند و در قالب کلاس‌های کارگاهی زمینه و بستری را برای سایر کشاورزان نیز فراهم کنند.

فرماندار شهرستان همدان بیان داشت: امسال در زمین‌های دیم شهرستان برداشت 700 هکتاری محصولات را شاهدیم که می‌توان با بکارگیری برخی مسائل آن را افزایش داد.

وی با تأکید بر اینکه توانمندی‌های کشاورزان به ویژه کشاورزان نمونه را باید جدی بگیریم، اظهار کرد: نوع کشت و نوآوری در کشت مهم است و کشاورزان همواره با اهمیت به این موضوع می‌توانند توسعه این بخش را دنبال کنند.

قهرمانی‌مطلق در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت نیز از کشاورزان حمایت‌های ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: 85 درصد آبیاری تحت فشار را دولت در این بخش داشت، به نوعی آورده کشاورز را افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه 7.5 میلیون تومان گازوئیل در بین کشاورزان توزیع شده است، افزود: این میزان سوخت به همراه یارانه به کشاورزان اعطا شده است که این نیز حمایت دولت از کشاورز را ناشی می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه معافیت مالیاتی نیز برای کشاورزان در نظر گرفته شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه حداقل مسائل بروکراسی و کاغذبازی برای دریافت تسهیلات کشاورزان مد نظر ماست، اگر کشاورزی برای کاهش این مسئله راهکاری دارد، ما آماده شنیدن و حتی عملیاتی کردن آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نباید تعرفه‌های بیمه محصولات کشاورزی دیرتر از کاشت اعلام شود، افزود: در این جلسه مصوب می‌شود تا از این پس تعرفه‌ها به موقع اعلام و پرداخت خسارت‌ها نیز به موقع به کشاورز پرداخت شود چرا که خروجی تسهیلات بیمه، به نفع بیمه‌گذار و خود کشاورز است.

همچنین در حاشیه این مراسم از 28 کشاورز و بهره‌بردار نمونه شهرستان همدان تجلیل شد.

انتهای پیام/89003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول