اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان:

زبان هنر برای بیان معارف الهی فاخر است

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان گفت: زبان هنر برای بیان معارف الهی، زبان فاخر، ستودنی و زیبایی است.

زبان هنر برای بیان معارف الهی فاخر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، موسی شهرکی شامگاه سه‌شنبه در مراسم جشن انتظار با حضور جمعی از  شعرا، هنرمندان، و برخی از مسئولان اجرایی استان در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی اظهار داشت: فرق اسلامی به ظهور امام زمان (عج) معتقد هستند که این امر می‌تواند به عنوان عاملی در وحدت فرق اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: شعر خود هنر است و در زمینه معارف مهدویت اشعار بسیار فاخر و ستودنی سروده شده است. 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان بیان کرد: بنا به فرموده امام صادق (ع) «هر کس درباره ما یک بیت شعر بگوید، خدا خانه‌ای در بهشت برای او درست خواهد کرد».

شهرکی اذعان داشت: تعریف شعر کار بسیار مشکلی است، اصولاً یکی از مشکل‌ترین کارها در این زمینه است، شاید بشود گفت که شعر تعریف ناپذیرترین چیزی است که وجود دارد.

وی زیباترین محافل هنری را که در نزد رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، محفل شعر عنوان کرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان متذکر شد: شعری که قرآن از آن تعریف می‌کند، شعری است که هوای نفس در آن نباشد.

* حضرت مهدی(عج) الگوی کامل برای هدایت و تربیت انسان است

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این مراسم گفت: سیره رفتاری و شیوه تربیتی حضرت مهدی (عج) در جامعه، الگوی تربیتی کامل برای هدایت و تربیت انسان‌ها است.

ابراهیم پودینه بیان داشت: اعتقاد به آینده‌ای درخشان و فضای معطر که در آن ظلم و ستم نباشد و یک اندیشه‌ای الهی جهان را فرا گیرد در این شرایط است که پیامبر اکرم(ص) چنین بینشی را برترین عبادت می‌داند.

وی افزود: در زمان ولی‌عصر (عج) در جمهوری اسلامی ایران ولایت و امامت بر عهده فقیه عادل، باتقوا، آگاه به زمان، شجاع، مدیر و مدبر است.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه انتظار فرج برترین کارها بشمار می‌آید گفت: برای پیروی و تأسی به آن امام و انسان نمونه، باید وی را بشناسیم چراکه قرآن مجید آن الگوی برجسته را به عنوان «اسوه حسنه» معرفی می‌‌کند.

پودینه ادامه داد: ما باید از سیره  این حجت خدا درس بگیریم و تلاش کنیم خود را به حضرت مهدی (عج) نزدیک سازیم لذا باید از تهمت زدن و سوء ظن بپرهیزیم، بدگویی نکنیم و به انسان‌های با ایمان بدبین نشویم.

وی در زمینه دوران زندگی حضرت مهدی (عج) بیان کرد: حضرت مهدی (ع) پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کردند، یکی از کارهای بسیار مهمی که حضرت امام حسن عسکری در این دوره انجام دادند این بود که امام مهدی (عج) را به بزرگان شیعه معرفی کرد تا در آینده در مسئله امامت دچار اختلاف نشوند.

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: حضرت مهدی (عج) در صدر سلسله انبیا و اولیا قرار دارد و ما موظف شده‌ایم که آن حضرت را گرامی و شخصیت بزرگ ایشان را الگوی خویش قرار دهیم و به ایشان اقتدا و تأسی کنیم.

پودینه اذعان داشت: اگر یک جامعه بخواهد رشد کند و اخلاق صحیح اسلامی را در خود به وجود آورد، محتاج الگوی تربیتی حضرت مهدی (عج) است.

وی در پایان متذکر شد: با شناخت از الگو‌های تربیتی حجت خدا، عشق به امام زمان (عج) در دل ما عمیق‌تر می‌شود، عمق این محبت ما را در مسیر تربیت صحیح اسلامی به حرکت در می‌آورد، پس شناختمان را کامل‌تر کنیم.

انتهای پیام/75002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول