اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معارف اسلامی دانشگاه قم:

جشن‌های نیمه شعبان نباید آمیخته با گناه باشند

کارشناس معارف اسلامی دانشگاه قم گفت: جشن‌های نیمه شعبان نباید آمیخته با گناه باشند.

جشن‌های نیمه شعبان نباید آمیخته با گناه باشند

حسین مطیع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به دوره قاجار برمی‌گردد که تاکنون آفت‌ها و آسیب‌هایی نیز متوجه آن شده است.

کارشناس معارف اسلامی دانشگاه قم ادامه داد: جشن‌های نیمه شعبان نباید آمیخته با گناه و در آن خلاف‌های شرع صورت گیرد و با رعایت حدود محرم و نامحرمی در این جشن‌ها و عدم تمسخر و عدم استفاده از اسباب لهو و لعب این جشن‌ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان غفلت‌زدایی است، اذعان کرد: گاهی با اسراف و تبذیری که در برگزاری جشن‌ها انجام می‌دهیم نه تنها غفلت‌زدا نیست، بلکه غفلت‌زا نیز شده است.

مطیع افزود: جشن‌های نیمه شعبان برای سرگرمی نیست و خوب است که تمامی افراد به اینکه صاحب این جشن‌ها امام زمان(عج) در این شب‌ها چه کاری انجام می‌دهند؟ فکر کنند.

وی در ادامه سئوال دیگری را مطرح و تأکید کرد: در شور و اشتیاق برگزاری این جشن‌ها به فکر تهیه بهترین هدیه که باز جای تفکر بسیاری دارد، باشیم.

انتهای پیام/63007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول