اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خوزستان مهیای برگزاری جشن نیمه شعبان

یکی از روزهای بزرگ سال نیمه شعبان است که میلاد حضرت صاحب‌الزمان مهدی موعود (عج) نیز در این روز واقع شده است.

خوزستان مهیای برگزاری جشن نیمه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نیمه شعبان یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است و برگزاری جشن ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) یکی از سنت‌های حسنه‌ای این روز بزرگ است.

استان خوزستان نیز خود را برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان مهیا کرده و شهرهای مختلف آن غرق در نور و سرور هستند و برنامه‌ها آغاز شده‌اند.

جشن بزرگ منتظران ظهور در شوشتر

حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی اظهار کرد: جشن بزرگ منتظران ظهور در شب میلاد منجی عالم بشریت در شهرستان شوشتر برگزار می‌شود و تلاش کرده‌ایم تا از سخنرانان و مداحان برجسته کشوری در این زمینه استفاده شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر با اشاره به سخنرانان دعوت شده برای ایراد سخن در این مراسم بزرگ افزود: قرار است حجج‌الاسلام فرحزاد و دهنوی در این مراسم نورانی به ایراد سخن بپردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شوشتر با اشاره به اینکه از مداحان برجسته‌ای در این مراسم بهره خواهیم برد، بیان کرد: در این مراسم قرار است از مداحی حاج حسین امیراحمدی از تهران و حاج احمد طرفی از اهواز استفاده کنیم.

پورحمیدی اضافه کرد: جشن مقام صاحب‌الزمان(عج) شهرستان شوشتر از جمله معروف‌ترین جشن‌هایی است که به مناسبت میلاد امام زمان(عج) در خوزستان برگزار می‌شود و جمعیت ده‌ها هزار نفری از سراسر کشور در این مراسم شرکت می‌کنند.

استقبال از 80 هزار زائر در شب نیمه شعبان

همچنین فرمانده سپاه ناحیه شوشتر از آمادگی استقبال از 80 هزار نفر در شب نیمه شعبان در مقام صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان خبر داد.

عبدالهادی حسین‌زاده اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار حضور 80 هزار نفر جمعیت در شب میلاد امام ‌زمان(عج) وجود دارد و به این دلیل تدابیر زیادی برای برقراری نظم در این مراسم اندیشیده شده است.

وی با اشاره به حضور زائران در سال گذشته در این مراسم گفت: در سال گذشته در این مراسم بیش از 60 هزار نفر حضور داشته‌اند که بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در شهرهای مجاور و صدا و سیمای خوزستان استقبال از این مراسم بیشتر از سال قبل خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه هیئت ثارالله شهرستان شوشتر نیز در این مراسم مشارکت دارد، افزود: هماهنگی‌های زیادی برای مشارکت فعال این هیئت در این مراسم انجام شده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه مراسم در این جشن به صورت شب‌زنده‌داری خواهد بود، تاکید کرد: این مراسم قرار است از ساعت 21:30 شب میلاد امام زمان(عج) در مقام صاحب‌الزمان برگزار شود تا بامداد روز بعد ادامه خواهد داشت.

آمادگی مساجد اهواز برگزاری جشن باشکوه نیمه شعبان

از سوی دیگر فرماندار اهواز گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، همه مساجد اهواز برای برپایی جشن باشکوه نیمه شعبان آمادگی لازم را دارند.

عبدالعزیز فدعمی گفت: نیمه شعبان یکی از جشن‌های بزرگ شیعیان بوده و مومنان باید در راستای تحقق آرمان‌های مهدویت تلاش کنند تا یک جامعه‌ پویا و عدالت محور را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه جشن نیمه شعبان هر ساله در اهواز باشکوه خاصی برگزار می‌شود، افزود: به همین مناسبت امسال نیز در مساجد و نقاط مختلف شهر به مدت دو شب جشن و شادی برقرار خواهد بود.

فرماندار کلانشهر اهواز اذعان داشت: شهرداری اهواز با ارائه برنامه‌های مختلف و همچنین آذین‌بندی نقاط مختلف شهر به پیشواز این عید بزرگ رفته است.

وی گفت: سخنرانی و مولودی‌خوانی در مساجد و بقعات متبرکه، اهدای جوایز به هم‌نامان امام عصر(عج) و برگزاری تئاتر و نمایش از جمله برنامه‌هایی هستند که برگزار می‌شوند.

فدعمی ضمن تبریک این مناسبت بزرگ به تمام مسلمانان و شیعیان جهان تصریح کرد: فضای حاکم بر استان در این هفته سرشار از شادی و سرور خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این که در اماکن مذهبی جشن و سرور برقرار خواهد بود با هماهنگی‌های صورت گرفته از طریق شهرداری در پارک‌های سطح شهر مراسم‌های مختلفی برای شادی مردم برگزار می‌شود.

پخش برنامه «گل نرگس» از صدا و سیمای خوزستان

«گل نرگس» عنوان ویژه برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع مهدویت است که با هدف تبیین رسالت امام زمان (عج) همزمان با نیمه شعبان به مدت 120 دقیقه به تهیه کنندگی امید خسروی از مرکز سیمای خوزستان پخش می‌شود.

این برنامه که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) با هدف تبیین رسالت امام زمان (عج) به صورت زنده تولید و پخش می‌شود به موضوع موانع ظهور و چگونگی شکل‌گیری جامعه مهدوی می‌پردازد.

ویژه برنامه «گل نرگس» با بخش‌های گوناگون از جمله گزارش، گفت‌وگو با کارشناسان، نمایش، مولودی و سخن مردم با امام عصر (عج) روی آنتن رادیو خوزستان می‌رود.

از دست اندرکاران این برنامه می‌توان به علی عطارزاده گوینده، لیلا حسن‌پور نویسنده، احمد زرشناس گزارشگر، حجت‌الاسلام شفیعی کارشناس برنامه اشاره کرد.

جشن نیمه شعبان در مسجد جامع هندیجان

فرماندار هندیجان از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در مسجد جامع این شهرستان با حضور مردم و مسئولان خبر داد.

بهروز فرج‌الهی با تبریک به‌مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک شعبان و اعیاد این ماه پربرکت، در شهرستان هندیجان برنامه‌های ویژه‌ای را توسط ارگان‌های مختلف اجرایی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: برخی از این مراسم‌ها و جشن‌ها در سطح مساجد و حسینیه‌های شهرستان هندیجان برگزار شده‌اند و تعدادی دیگر از این برنامه‌ها نیز اجرایی خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در شهرستان هندیجان از برنامه‌های ویژه این مناسبت است که در مسجد جامع شهرستان و با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

وی در پایان ماه شعبان و حضور یافتن در مراسم‌های ویژه اعیاد شعبانیه را فرصتی برای استقبال از ماه رمضان دانست و افزود: از همه اقشار شهروندان به‌ویژه جوانان می‌خواهیم زینت‌بخش مراسم‌های شعبانیه باشند.

برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در حمیدیه

فرماندار حمیدیه از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی به‌مناسبت نیمه شعبان در این شهرستان خبر داد.

سعید فیوضی با تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: در راستای برگزاری برنامه‌های جشن نیمه شعبان در شب میلاد امام زمان(عج)، مراسم و جشن‌های در خور شأنی برای شهروندان تدارک دیده شده است.

وی افزود: این مراسم‌ها در مساجد و حسینیه‌های شهرستان برگزار می‌شود و همزمان جشن و سرور را به همراه خواهند داشت.

فرماندار حمیدیه خاطرنشان کرد: همچنین در این برنامه‌ها سخنرانی‌های ویژه با موضوعات مهدوی، انتظار و سیره امام زمان (عج) صورت می‌گیرد.

فیوضی در ادامه به برگزاری برنامه‌های فرهنگی به همین مناسبت در شهرستان اشاره کرد و گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و کانون مهدویت از جمله دیگر برنامه‌ها به مناسبت نیمه شعبان خواهد بود.

برگزاری جشن نیمه شعبان در کنار شهدای گمنام

فرمانده سپاه امیدیه نیز از برگزاری جشن ویژه میلاد آقا امام زمان (ع) در تپه های نورالشهدا خبر داد و گفت: کاروان یاوران مهدی (عج) در شب نیمه شعبان از مسجد امام حسین (ع) روستای صفر به سوی مزار شهدای گمنام حرکت خواهد کرد.

فرهاد بابلی شعار افزود: همچنین تپه نورالشهدای لاله های زهرایی واقع در روستای صفر بخش جایزان امیدیه با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا، در شب ولادت حضرت مهدی (عج) نورافشانی خواهد شد.

شادی و سرور در مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز

مسئول هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) اهواز از برگزاری جشن میلاد موعود در این مکان مقدس خبر داد و افزود: این جشن در شب نیمه شعبان برگزار می‌شود.

سید عبدالعظیم امام گفت: بر اساس سنت هر ساله جشن ولادت باسعادت حضرت ولی عصر (عج)در این مسجد برگزار خواهد شد که حجت الاسلام سید علی وحدانی به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در این جشن آقای احمد نادرپور برادر شهید والامقام محمود نادرپور نیز به مدیحه سرایی و شعرخوانی می‌پردازد.

برگزاری جشن میلاد نور در هفتکل

جشن میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) امشب راس ساعت 22 در خیابان امام خمینی (ره) شهر هفتکل برگزار می‌شود.

این جشن روبروی بانک ملی و استادیوم 22 بهمن برگزار می‌شود که مجری آن دفتر امام جمعه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

همچنین جشن‌های مشابهی در مساجد حضرت حجت (عج)، امام سجاد (ع) کوی اسلام آباد، امام رضا (ع) کوی شهدا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) کوی شهید رجایی، سیدالشهدا (ع) کوی شهید موسوی دامغانی و امام حسین (ع) کوی شهید باهنر برگزار خواهد شد.

احیای شب نیمه شعبان در اهواز

هیئت مشکاه الهدی اهواز نیز اقدام به برگزاری مراسم شب احیا به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان کرده است،این مراسم از ساعت 22 امشب آغاز     می‌شود تا ساعت 2 بامداد فردا ادامه دارد.

در این آیین روحانی مولودی خوانی، اقامه نماز امام زمان (عج)، سخنرانی، قرائت سوره یاسین و قرائت دعای کمیل اجرا می‌شود.

مراسم معنوی احیای شب نیمه شعبان در حسینیه شهدای رشیدیان واقع در فاز 2 پادادشهر اهواز برگزار می‌شود و عاشقان حضرت ولی‌عصر (عج) می‌توانند در این آیین حضور یابند.

مولودی خوانی عربی در مسجد سلمان محمدی

در شب نیمه شعبان مراسم مولودی خوانی و جشن سرور در مسجد سلمان محمدی کوی نهضت آباد (لشکرآباد) برگزار می‌شود.

در این مراسم که به صورت عربی برگزار می‌شود حجت‌الاسلام شیخ حبیب شاخی‌پور سخنرانی می‌کند و عماد صافی نیز به مولودی خوانی و مدیحه سرایی می‌پردازد.

جشن و شادی در حسینیه امام مهدی (عج)

مراسم جشن باشکوهی نیز در حسینیه امام مهدی (عج) کوی نهضت آباد (لشکرآباد) اهواز همزمان با نیمه شعبان برگزار می‌شود.

این آئین سرور از ساعت 9 و 30 صبح روز دوشنبه سوم تیرماه همزمان با زادروز حضرت بقیه الله الاعظم (عج) با حضور گسترده مردم اهواز  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/72010/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول