اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 5 مشهد خبر داد

احداث پارکینگ طبقاتی در منطقه 5 مشهد

شهردار منطقه پنج مشهد گفت: در حاشیه بلوار وحدت مشهد پارکینگ 2 هزار متری طبقاتی ساخته می‌شود.

احداث پارکینگ طبقاتی در منطقه 5 مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن حسینی ظهر امروز در نشستی خبری در شهرداری منطقه پنج مشهد اظهار کرد: شهرداری منطقه پنج در سال 74 تأسیس شد، این منطقه در شمال شرق مشهد با مساحت بالغ بر یک‌هزار و 658 هکتار واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری جمعیت آن 156 هزار و 640 نفر است.

وی با اشاره به مشخصات منطقه پنج مشهد گفت: از ویژگی‌های منطقه پنج مشهد می‌توان به همجواری با حریم رضوی و وجود میل کوره‌های آجرپزی با قدمتی حدود 70 سال و شش کیلومتر از نهر نادری که شریان حیاتی دفع آب‌های سطحی در مشهد است، اشاره کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: از اقدامات مهم شهرداری منطقه پنج مشهد در سال 91 احداث 52 هزار و 997 متر مربع فضای سبز بود که این امر سبب افزایش 13 درصد سرانه فضای سبز این منطقه نسبت به سال گذشته شد؛ همچنین 24 پارک در این منطقه احداث شده است. 

وی ادامه داد: در حوزه فنی و عمرانی نیز در سال 91 شهرداری منطقه پنج مشارکت در پروژه ساخت مسکن ارزان قیمت در 500 واحد به صورت مشارکتی و هفت پروژه خصوصی در حال ساخت و همچنین اقدام به آسفالت و لکه‌گیری معابر سطح منطقه با متراژ 93 هزار و 358 متر مربع بوده که این فعالیت سبب رشد 10 درصدی منطقه نسبت به سال گذشته شده است.

شهردار منطقه پنج مشهد یادآور شد: در حاشیه بلوار وحدت پارکینگ 2 هزار متری در حال ساخت است که طبقه همکف آن به اتمام رسیده است و مقرر شده تا این پارکینگ طبقاتی احداث شود؛ البته احداث پارکینگ محلات نیز در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تاکنون حدود 20 درصد از بافت فرسوده این منطقه اصلاح شده و 30 مورد فرصت سرمایه‌‌گذاری نیز در منطقه ایجاد شده است.

حسینی بیان کرد: در حوزه ترافیک شهری در سال گذشته منطقه پنج مشهد با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون ریال اقدام به خط‌کشی محوری به طول 23 هزار و 250 متر کرده است و در حوزه خدمات شهری در راستای نظافت و بهداشت معابر شهری در سال 91 با هزینه‌ای بالغ بر 26 میلیارد و 770 میلیون تومان نسبت به جمع آوری 97 تن زباله در روز اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: همچنین هزینه‌ای بالغ بر 14 میلیارد و 213 میلیون تومان نیز صرف رفت و روب معابر سطح منطقه شده است.

انتهای پیام/70028/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول