اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم خبر داد

اقدامات گسترده شهرداری برای میزبانی شایسته از زائران جمکران

شهردار قم با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته برای میزبانی شایسته از زائران مسجد مقدس جمکران گفت: برای ارائه خدمت به زائران و مشتاقان اهل بیت(ع) ستاد شعبانیه در مدیریت شهری از دو ماه پیش تشکیل شد.

اقدامات گسترده شهرداری برای میزبانی شایسته از زائران جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص ارائه تسهیلات به زائران مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری از حدود دو ماه پیش ستاد شعبانیه را در قالب کمیته‌های دهگانه تشکیل داد.

وی با بیان اینکه با توجه به مناطق هشتگانه شهرداری تقسیم وظایف شد، ادامه داد: 15 ایستگاه ستاد را در نقاط مختلف شهر قم به ویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت(س) پیش‌بینی کردیم تا بتوانیم برای میزبانی از زائران و مشتاقان اهل بیت (ع) خادمان خوبی باشیم.

شهردار قم، کمیته خدمات شهری و رفاهی زائرین و کمیته حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری قم را از مهم‌ترین کمیته‌های ستاد شعبانیه ذکر کرد و ابراز داشت: این دو کمیته در کنار کمیته‌های فرهنگی و اجتماعی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، بازرسی و نظارت و... برنامه‌ریزی خوبی برای استقبال از زائران مسجد مقدس جمکران انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در معاونت حمل و نقل شهرداری، خاطرنشان کرد: از سوی معاونت حمل و نقل اقدامات خوبی برای بازگشایی معابر مسیرهای حرم و جمکران صورت گرفته است.

دلبری، اطلاع‌رسانی به زائران در ورودی شهر را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: به همت همکاران ما در معاونت حمل و نقل تابلوها و علائم راهنما از ورود‌های شهر نصب شده است و زائرانی از ورودی شهر به وسیله این علائم تا پارکینگ‌هایی که به حرم و مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود، راهنمایی می‌شوند.

وی افزود: با نصب این این تابلوها و علائم، زائران از سردرگمی رها می‌شوند، چراکه با آسیب‌شناسی که انجام داده‌ایم بخشی از ترافیک شهر در این ایام مربوط به این سردرگمی‌ها است.

شهردار قم همچنین با اشاره به تعاملات صورت گرفته با پلیس راهور، اظهار داشت: جلسات متعددی با پلیس راهور برای بازگشایی یا مسدود کردن موقتی برخی از معابر داشتیم که امیدواریم به ارائه خدمات هرچه بهتر به زائرین منتهی شود.

وی همچنین توجه به نکات ایمنی را از جمله نکات مورد توجه کمیته خدمات شهری شهرداری دانست و گفت: در همین خصوص بوستان‌ها به طور کامل بررسی و نواقصی که وجود داشت برطرف شد.

دلبری در پایان با اشاره به استقرار ماشین‌های آتش نشانی در اقصی نقاط شهر، ابراز داشت: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته تا در صورت بروز حادثه، ماشین‌های آتش‌نشانی در کمترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

انتهای پیام/2258/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول