اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی:

مصرف سرانه آب بیرجند 218 لیتر در ‌روز است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی مصرف سرانه آب به ازای هر فرد در بیرجند حدود 218 لیتر در ‌شبانه‌روز است.

مصرف سرانه آب بیرجند 218 لیتر در ‌روز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان‌جنوبی، غلامرضا غلامرضایی در بازدید از تصفیه‌خانه شیمیایی آب شرب شهرستان بیرجند به بیان کلیات طرح آبرسانی به شهرستان بیرجند پرداخت و نکاتی را در مورد کلیات طرح تصفیه خانه آب شرب مطرح کرد.

وی مصرف سرانه آب در بیرجند را حدود 218 لیتر در شبانه روز به ازای هر فرد عنوان کرد و گفت: با توجه به اقلیم خشک و کم‌آب استان این میزان مصرف بالاتر از حد متعارف است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی نیز به بیان جزئیات طرح پرداخته و گفت: این تصفیه‌خانه در منطقه جنوب شهر و دامنه ارتفاعات باقران واقع شده که هدف از احداث آن حذف سختی، سولفات، فلزات سنگین و تبدیل کروم 6 ظرفیتی به 3 ظرفیتی است که در فاز نخست بهره‌برداری دارای ظرفیت حدود 640 لیتر بر ثانیه و ظرفیت نهایی آن در پایان دوره طرح به 920 لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

محمدکاظم بیجاری تلفیق دو روش PR (پلت راکتور) و RO (اسمز معکوس) را در نوع خود در خاورمیانه منحصر به فرد دانست و افزود: این طرح دارای چند زیر پروژه شامل اجرای خطوط انتقال آب از دشت‌های علی‌آباد، مرک و مختاران به تصفیه‌خانه است.

مجید امینی، معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی نیز از روند رو به رشد تکمیل تصفیه‌خانه و اجرای طبق برنامه‌ریزی آن اظهار رضایت کرد و ساخت این مجموعه را در راستای رفع نیازهای استان خراسان‌جنوبی و خدمت به مردم محروم این استان دانست.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول