اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زندان‌های فارس صورت گرفت

راه‌اندازی کارگاه آموزش تراش سنگ‌های قیمتی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از راه‌اندازی نخستین کارگاه آموزش تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در زندان‌های فارس خبر داد.

راه‌اندازی کارگاه آموزش تراش سنگ‌های قیمتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، همت محمدی که همزمان با آغاز هفته قوه قضائیه از کلاس‌های آموزش و تولید محصولات صنایع دستی زندان عادل‌آباد شیراز بازدید می‌کرد در گفت‌وگو با معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس، با اشاره به لزوم کیفی‌سازی سطح کلاس‌های آموزشی در زندان به اهمیت راه‌اندازی کارگاه آموزش و تولید تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی برای زندانیان علاقمند اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: این رشته از جمله رشته‌های پررونق در صنایع دستی است و بازار فروش مناسبی نیز دارد.

معاون صنایع دستی فارس همچنین راه‌اندازی رشته خاتم‌سازی و خاتم‌پیچی را از دیگر اقدامات مناسب به منظور حمایت از تولیدات صنایع دستی دانست و گفت: در صورتی که این رشته نیز در زندان‌ها و به طور کل در سطح این استان فعال‌تر شود در تولید مواد اولیه خاتم‌کاری وابستگی داخلی نخواهیم داشت.

وی در مورد سیاست‌های حمایتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در حمایت از تولیدات صنایع دستی به امکان در اختیار گذاشتن بازارچه‌های موقت فروش و فضاهایی برای برپائی نمایشگاه‌های عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی زندانیان اشاره کرد و افزود: آمادگی لازم برای فروش محصولات صنایع دستی زندانیان در فروشگاه تعاونی صنایع دستی اداره کل در سرای مشیر داریم و همچنین با برپایی نمایشگاه‌های عرضه و فروش این تولیدات به مناسبت‌های ویژه در برخی فضاهای تاریخی و بازدیدی موافق و در قالب برنامه سفرهای تابستانی آماده برپایی این نمایشگاه در ارگ کریم خانی هستیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های فارس نیز با اشاره به لزوم ایجاد فضاهای آموزشی و تربیتی برای زندانیان گفت: اگر در زندان‌ها برنامه‌ریزی‌های آموزشی و تربیتی مطلوبی وجود داشته باشد، افراد می‌توانند حرفه‌ای را آموخته و تبعات ناشی از اشتغال موجب بازگشت دوباره آن‌ها به زندان‌ها نشود.

محمد ابراهیمی برخی از زندانیان را نخبگانی دانست که افکار و توانمندی‌های خود را در راستای منفی به کار برده‌اند و ادامه داد: باید توان این افراد در راستای مثبت به کار گرفته شود.

صمد کریمی مسئول اشتغال و آموزش زندان‌های فارس نیز در این دیدار به نمونه‌های موفق زندانیان آموزش دیده در کلاس‌های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: برخی از زندانیان که در زندان از طریق آموزش صنایع دستی با این صنعت آشنا شده‌اند اکنون در جامعه به فعالیت خود ادامه داده‌اند و در این حرفه موفق شده‌اند.

بازدید از کارگاه‌های فعال صنایع دستی زندان پایان‌بخش این دیدار بود که در این کارگاه‌ها زندانیان علاقمند در کلاس‌های آموزشی و تولید صنایع دستی در رشته‌های معرق، مهرسازی، مشبک، طراحی فرش، تابلو فرش، هنرهای تزئینی مشغول فراگیری و تولید هستند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول