اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

سلامت دستگاه قضا باید تضمین شود/قضات در صدور آرا احساسی برخورد نکنند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: سلامت دستگاه قضا باید تضمین شود و این مسئله تنها در صورت سلامت کارکنان آن در پست‌های مختلف امکان‌پذیر است.

سلامت دستگاه قضا باید تضمین شود/قضات در صدور آرا احساسی برخورد نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان در سنندج از ولی‌فقیه به عنوان بزرگترین و عادل‌ترین مرجع قضایی نام برد و اظهار کرد: دستگاه قضا در نظام اسلامی باید تکیه‌گاه انسان‌های عالم باشد و متجاوزان از آن وحشت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت و عدالت در جامعه وظیفه دستگاه قضاست، تصریح کرد: تمام افرادی که برای گرفتن حقشان از دیگری شکایت می‌کنند به نوعی با این دستگاه سروکار دارند و مشکلشان را حل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد: دستگاه قضا باید با برخورد جدی با مفسدان، در وجود انسان‌هایی که به دنبال فساد و ضربه‌زدن به عدالت هستند ترس ایجاد کند تا ضمن پیشگیری از انجام فعل‌های خلاف شرع اسلام، ارتقای عزت و اقتدار ایران اسلامی را تحقق بخشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اعتمادسازی با دادن حکم حق در دادرسی‌ها را توسط دستگاه قضا در جامعه ضروری دانست و افزود: افزایش اعتماد مردم به این دستگاه تنها با توجه به اجرای عدالت و دادن حق به حقدار محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قضات نباید اجازه دهند احساساتشان موجب دادن حکمی به ضرر کسی شود چرا که این کار زمینه بی‌اعتمادی مردم را به دستگاه قضا را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نباید اشتباه یک نفر را به حساب سایر اطرافیانش بگذاریم و موجب ایجاد بی‌اعتمادی در مردم شویم.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: حق را به صورت کامل در داوری‌ها اجرا کنید و اجازه ندهید یک سری مسائل شما را از دادن رای حق منصرف و خدای ناکرده با این کار حق دیگران را ضایع کنید.

وی اضافه کرد: تنها در شرایطی می‌توانیم ادعا کنیم که نظام ما نظامی اسلامی و برپایه قانون و احکام دین خداست که در تمام زوایا به این مهم به عنوان اصل توجه داشته باشیم که باید در هر شرایطی در جاری کردن حق کوتاهی نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود:‌ اگر شما توان جلوگیری از بروز عمل خلافی را داشته باشید و این کار را نکنید فردای قیامت باید در برابر مشکلات ایجاد شده به خاطر انجام گرفتن این خلاف پاسخگو باشید.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی تصریح کرد:‌ دستگاه قضا در نظام اسلامی ما دارای اختیارات زیادی است که با تکیه بر آنها می‌تواند به بهترین شکل عدالت را جاری کند.

وی بر توجه بیش از پیش به تقوی و خداترسی در بین فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت:‌ باید با توجه به این مهم سلامت دستگاه قضا در تمام سطوح تضمین شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، قطعا سلامت دستگاه قضا بدون توجه به سلامت کارکنان این دستگاه میسر نمی‌شود از این رو توجه به ارتقا مسائل دینی و مذهبی در بین آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه توجه به معنویات و مسائل دینی انسان را از شیطان درونی و بیرونی خلاص می‌کند گفت: توجه به این مهم در دستگاه‌ها و نهادهای حساس همچون دستگاه قضا برای جلوگیری از ناحق شدن حق مخاطبان آن باید بیش‌از سایر دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، نگاه به نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهی جهانی است و جاری شدن حکم ناحق در چنین نظامی به نوعی آبروی نظام را زیر سوال می‌برد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم به خاطر دادن حکمی خارج از چارچوب قانون نگاه الگویی که امروز به نظام اسلامیمان است تغییر پیدا کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک خلق حماسه سیاسی 24 خرداد توسط مردم ایران اظهار کرد: پیروزی در جبهه انتخابات و آفرینش حماسه سیاسی افتخار بزرگی برای ملت ایران است به گونه‌ای که امروز در سایه حضور حماسی مردم در انتخابات ضمن تثبیت پایه‌های انقلاب شاهد خلع سلاح دشمنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام اظهارات دشمنان بعد از خلق حماسه سیاسی به دست مردم بصیر ایران حاکی از این است که دشمن دیگر چیزی برای گفتن علیه نظام اسلامی ما ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: از آغاز پیروی انقلاب اسلامی تا به امروز دشمنان سعی داشته‌اند از هر اتفاق و رخدادی علیه انقلاب ما استفاده و محبوبیت و جایگاهی مردمی انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود:‌ به خاطر زمان‌شناسی و ولایت‌مداری مردم ایران انتخابات 24 خرداد به‌گونه‌ای رقم خورد که دشمن‌ترین دشمن‌های ایران نمی‌توانند در اصل انتخابات کوچکترین تردیدی داشته باشند.

وی لبیک قاطع مردم به رهبری و مشارکت حداکثری آنان در انتخابات موجب خنثی شدن تهدیدات دشمنان شد و دادن رای اکثیرت آنان به رئیس‌جمهور منتخب نیز می‌تواند در تاثیرگذاری وی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی نقش مهمی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان موفقیت ملی پوشان ایران اسلامی و صعود آنان به جام جهانی را نیز تبریک گفت و افزود: خلق حماسه ورزشی درست چند روز بعد از خلق حماسه سیاسی شادی مردم را مضاعف کرده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: همانگونه که انتخابات ایران بین‌المللی شده است و بسیاری از دوستان و دشمنان انتخابات ما را در دنیا رصد می‌کردند در عرصه فوتبال نیز بسیار از دشمنان برای جلوگیری از صعود ما به جام جهانی تلاش زیادی کردند.

وی افزود: چون خداوند تبارک و تعالی می‌خواهد ایران با وجود توطئه‌ها و تهدیدها در این عرصه نیز پیروز میدان شد و تلاش و توطئه‌های دشمنان بی‌نتیجه ماند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از شهید بهشتی نیز به عنوان یکی از شهدای بزرگ ایران اسلامی نام برد و گفت: به فرموده رهبری شهید بهشتی خود به تنهایی یک ملت بود.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد:‌ اقدامات شهید بهشتی در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه تشکیل و طراحی نظام مقدس جمهوری اسلامی چشمگیر بوده است.

وی در پایان با بیان اینکه شهادت واقعا حق شهید بهشتی بود، گفت:‌ شهادت بهترین پاداش خداوند برای ماندگاری انسان‌های خاصی است که در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های دینی تلاش می‌کنند و شهید بهشتی از جمله این انسان‌های بزرگ و خاص است.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول