اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد:

41 درصد از قرارهای صادره از دادسرای یزد منتهی به صدور کیفرخواست شده است

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد گفت: 41 درصد از قرارهایی که دادسرای یزد صادر کرده است، به قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست منتهی شده است.

41 درصد از قرارهای صادره از دادسرای یزد منتهی به صدور کیفرخواست شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، جمال قضاوتی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به ورودی پرونده‌های دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد اظهار داشت: موجودی اولیه 5هزار و 43 فقره پرونده بوده است که 23هزار و 855 فقره پرونده جدید نیز وارد این سیستم شده و 23هزار و 902 پرونده مختومه شده است.

وی پرونده‌های در انتظار رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان یزد را 4هزار و 996 مورد اعلام کرد.

قضاوتی با بیان اینکه بیلان و عملکرد کار در دستگاه قضایی مثبت است، افزود: 41 درصد از قرارهایی که دادسرا صادر کرده، منتهی به قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست و ارسال پرونده برای صدور حکم بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب یزد خاطرنشان کرد: 59 درصد پرونده‌ها نیز منتهی به صدور قرارهای دیگر از جمله عدم صلاحیت، منع تعقیب و ... بوده است.

قضاوتی همچنین از تشکیل بانک اطلاعاتی مربوط به اراذل و اوباش در استان یزد خبر داد و یادآور شد: این بانک اطلاعاتی برای زمین‌خواران نیز ایجاد شده و دستاوردهای خوبی را نیز به دنبال داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر امنیت استان یزد نسبت به امنیت استان‌های همجوار با توجه به اقدامات انجام شده قابل قبول است.

قضاوتی همچنین تصریح کرد: استان یزد پرونده‌های قابل توجهی در زمینه جرائم مهمه ندارد و اغلب زندانیان یزد به دلیل جرائم موادمخدر و جرائم مرتبط با آن و سرقت در زندان به سر می‌برند.

وی جرائمی که مجازات آن مرگ یا زندانی 15 سال به بالا باشد را جرائم مهمه دانست و افزود: از جمله آنها می‌توان به قتل، جرائم اقتصادی، زنای به عنف، زنای محسنه، زنای با محارم و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول