اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط اداره استاندارد خرمشهر صورت گرفت

صدور 597 گواهینامه انطباق برای کالاهای وارداتی در خرمشهر

در اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط اداره استاندارد خرمشهر تعداد 597 گواهینامه به‌منظور کالاهای وارداتی صادر شده است.

صدور 597 گواهینامه انطباق برای کالاهای وارداتی در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان، رئیس اداره استاندارد شهرستان خرمشهر اظهار کرد: در راستای اجرای قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران به ویژه ماده چهار و تبصره‌های ذیل ماده شش قانون سازمان به منظور حمایت از مصرف کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی، این اداره بر همه اقلام وارداتی مشمول مقررات استاندارد اجباری که قصد ترخیص از گمرک خرمشهر را داشته باشند نظارت کرده و تنها در صورت انطباق با استانداردهای ملی و یا استاندارد‌های مورد قبول، مجوز ورود به کشور برای آن‌ها صادر می‌شود در غیر این‌صورت همه محموله‌های نامرغوب خارجی و غیراستاندارد باید مرجوع شوند.

سیدصادق شریفی‌نسب گفت: در اردیبهشت ماه سال‌جاری 724 اظهارنامه گمرکی به اداره استاندارد خرمشهر از سوی گمرکات آبادان و خرمشهر ارجاع شده است.

وی افزود: از کالاهای صادراتی و وارداتی تعداد 548 نمونه که شامل 425 نمونه از کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بخش واردات، 123 نمونه در بخش صادرات و تعداد 132 نمونه در راستای تعیین تعرفه گمرکی بوده که توسط کارشناسان ادارات استاندارد خرمشهر و آبادان و با همکاری شرکت‌های بازرسی، نمونه برداری شده و به آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده ارسال شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد 597 گواهینامه به‌منظور کالاهای وارداتی صادر شده و 807 نمونه نیز به آزمایشگاه‌های همکار به‌منظور بررسی و میزان انطباق با استانداردهای ملی مربوطه ارسال شده است.

شریفی‌نسب در پایان از صدور 118 گواهینامه صادراتی با ارزش بالغ بر 253 میلیارد و 939 میلیون و 177 هزار و 533 ریال و به وزن 68 میلیون و 616 هزار و 709 کیلوگرم در اردیبهشت ماه سال‌جاری توسط اداره استاندارد خرمشهر خبر داد.

انتهای پیام/72001/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول