اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک پژوهشگر و محقق در علوم اسلامی:

حضرت مهدی (عج) ادبیات سیاسی جهان را تغییر می‌دهند

یک پژوهشگر برجسته و محقق در علوم اسلامی گفت: حضرت مهدی (عج) و پیروان ایشان بعد از ظهور، ادبیات سیاسی حاکم بر جهان را تغییر می‌دهند.

حضرت مهدی (عج) ادبیات سیاسی جهان را تغییر می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد کفیلویی عصر امروز در مراسم بزرگداشت مقام امام دوازدهم (عج) که در محل تالار مهدیه ارومیه برپا شد، اظهار داشت: حضرت مهدی (عج) با ظهور خود عادل‌ترین و بهترین حکومت را در جهان تأسیس کرده، ادبیات سیاسی جهان را تغییر می‌دهد، بنابراین منتظران و پیروان واقعی باید در این راستا گام بردارند.

وی ادامه داد: مسائل سیاسی و تفکر مهدویت به هیچ عنوان از یکدیگر جدا نیستند، به طوری که امام زمان (عج) سیاسی‌ترین فرد جهان قلمداد شده، با ظهور خود حکومت مبتنی بر عدالت، مساوات و حقانیت تأسیس می‌کند، بنابراین پیروان ایشان باید در راستای تغییر واژگان ادبیات سیاسی گام بردارند تا معاندان و دشمنان اسلام در این عرصه جولان ندهند.

پژوهشگر برجسته و محقق در علوم اسلامی با اظهار به اینکه دشمنان به دنبال تغییر دادن دیدگاه‌های مسلمانان نسبت به حق و باطل هستند، افزود: این نگاه را به ما القاء می‌کنند که اگر ارزش‌های دینی را رعایت کنیم افراطی هستیم، اگر مقابل فساد، کژروی و بی‌اخلاقی سکوت اختیار کنیم فردی معتدل و عادل هستیم.

کفیلویی به تشریح وظایف منتظران پرداخت و ابراز داشت: ظلم‌ستیزی، تشخیص موضع باطل و معرفی آن به دیگران، فاصله‌ گرفتن از جبهه‌های ناحق، هدایت کردن دیگران و ... از جمله وظایفی به شمار می‌رود که بر دوش عاشقان اهل بیت (ع) و منتظران حضرت ولی عصر (عج) قرار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مکاتب و فلسفه‌های مختلفی در حال ظهور و بروز هستند، اذعان داشت: ساختار نظام بین‌المللی، قانون‌گذاری جهانی، مبانی اقتصادی و فرهنگی و اخلاقی جهان سست شده است و دنیا در شرایط بحرانی قرار دارد، مکاتب مختلفی نیز بشر را به سوی خود جذب می‌کند، در چنین شرایطی وظایف منتظران واقعی سنگین‌تر است.

انتهای پیام/61002/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول