اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه کتب خطی با موضوع حضرت مهدی (عج) در موزه آستان‌قدس

مجموعه ارزشمندی ‌از کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع حضرت مهدی (عج) در قالب نمایشگاهی علمی و فرهنگی از اول تا هشتم تیر ماه در کتابخانه مرکزی آستان‌قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برگزاری نمایشگاه کتب خطی با موضوع حضرت مهدی (عج) در موزه آستان‌قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، محمد جواد قوی اظهار کرد: از میان گنجینه کم نظیر کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی ارزشمند و معتبر، از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی، فقهی و مذهبی به زبان‌های فارسی و عربی در موضوعات ولادت، زندگانی و سیره حضرت صاحب الزمان(عج)، فلسفه غیبت، مفهوم انتظار، مهدویت مجموعه نفیسی انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

قوی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کتب خطی ارزشمندی مانند اکمال‌الدین، رساله رجعت، نجم‌الثاقب، شهاب‌الثاقب و علائم‌الظهور در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

وی افزود: کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای تالار منحصر به فردی از کتب چاپ سنگی است که از مجموع آن کتاب‌های علمی ارزشمندی نظیر کتاب سلطانیه تالیف محمد کریم بن ابراهیم در سال 1277 هجری قمری؛ کتاب دارالسلام فی بیان جمله من احوال الامام الغائب خاتم الاوصیاء(ع) تالیف محمود بن جعفر عراقی درسال 1303 هجری قمری و کتاب نجم‌‌الثاقب فی احوال امام الغائب تالیف حسین بن محمدتقی نوری در سال 1308 هجری قمری انتخاب و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس رضوی تصریح کرد: حدیث آفتاب، مهدی موعود، پیشوای منتظران، قیام و انقلاب مهدی(عج)، بشارت به منجی موعود و علائم ظهور برخی از عناوین کتب چاپی این نمایشگاه است.

قوی بیان کرد: از آنجا که در سازمان کتابخانه‌ها، گنجینه منحصر به فردی از اشیای موزه‌ای، آثار نفیس خطی، چاپ سنگی و چاپی، اسناد تاریخی، مطبوعات و عکس‌های قدیمی وجود دارد در راستای معرفی آن به جامعه علمی نمایشگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود که مورد توجه و علاقه بسیاری از محققان و پژوهشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی قرار دارد.

وی یادآور شد: این نمایشگاه تا هشتم تیرماه از ساعت هشت تا 19 در محل تالار ورودی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگی، تاریخی و معنوی است.

انتهای پیام/70006/ط/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول