اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد

شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در جشن‌های نیمه شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران برنامه‌ها و مراسم این مکان شریف در ایام برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را تبیین کرد.

شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران در جشن‌های نیمه شعبان

حجت الاسلام مرتضی وافی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تشریح برنامه‌های مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های امسال مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان با سه نگرش شکل گرفته و در حال اجرا است.

وی افزود: نخستین اولویت، ارتقای برنامه‌های خدماتی و رفاهی است که با همکاری مسئولین دستگاه‌های مختلف استان از جمله امور حمل و نقل شهری، ترافیک، نیروهای امنیتی و انتظامی، مسئولین استانداری و شهرداری و همچنین مجموعه‌های فرهنگی استان شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا جلسه‌هایی در استانداری قم با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و همچنین معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم و مجموعه‌های مرتبط دیگر در استان برای ارائه خدمات به زائران نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران برگزار شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تبلیغ چهره به چهره مبلغان و مشاوران فرهنگی اجتماعی را برنامه دیگر این معاونت در ایام نیمه شعبان ذکر کرد و گفت: به این منظور با هماهنگی‌هایی که واحد ارشاد و مشاوره و دفتر مفاد (کانون مفتاح) مسجد مقدس جمکران صورت داده‌اند بیش از 300 مبلغ در ایام 13 تا 16 شعبان به تبلیغ چهره به چهره در سطح مسجد مقدس جمکران مبادرت خواهند کرد.

وافی همچنین از برگزاری برنامه‌های فرهنگی با رویکرد آموزشی در این سه روز خبر داد و ابراز داشت: این برنامه‌ها از روز یکشنبه 14 شعبان با حضور آیات عظام و مراجع تقلید، مداحی مداحان اهل بیت (ع)، اجرای برنامه توسط گروه‌های قرآنی و تواشیح، قرائت مناجات شعبانیه و زیارت آل یاسین پیگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با جامعه المصطفی شخصیت‌هایی از 10 کشور جهان برای شرکت در برنامه‌های نیمه شعبان در مسجد حضور خواهند یافت افزود: قرائت دعای پرفیض کمیل در شب نیمه شعبان، برگزاری مراسم احیا و شب زنده داری در این شب و برگزاری مراسم شکرگزاری خادمین در شب سه شنبه از دیگر برنامه‌هایی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه به تبیین عناوین برنامه‌های دیگر این معاونت در ایام نیمه شعبان پرداخت و گفت: در این ایام فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان توسط کانون گل نرگس و کانون مفتاح طرح ریزی شده است، همچنین توزیع 20 عنوان بروشور با موضوعاتی همچون حجاب، آداب مسجد مقدس جمکران، تربیت فرزندان، سبک زندگی دینی و وظایف منتظران در دستور کار معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است.

وافی ادامه داد: این معاونت برای نخستین بار اقدام به انتشار 11 جلد کتاب به خط بریل شامل قرآن، مفاتیح‌الجنان و آداب مسجد مقدس جمکران برای استفاده روشندلان کرده است که طی مراسمی در روز نیمه شعبان از این کتب رونمایی خواهد شد، همچنین مسابقه کتابخوانی با عنوان «در کوچه‌های آدینه» در ایام برگزاری جشن‌ها برای زائران مسجد مقدس جمکران به اجرا در خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر نکات امنیتی و بهداشتی برای زائران نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران پرداخت و گفت: زائران گرامی باید در حفاظت از وسایل شخصی خود دقت بیشتری کنند و حتی الامکان از همراه داشتن پول نقد و طلا خودداری کنند، رعایت موارد بهداشتی و استفاده نکردن از مواد غذایی که توسط دست فروش‌ها فروخته می‌شود و یا غذاهایی که با عنوان تبرک و نذری در خارج از مسجد توزیع می‌شود از نکات مهمی است که باید نسبت به آن توجه شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه نیروهای انتظامات موارد را در داخل مسجد نظارت می‌کنند خاطرنشان کرد: زائران این مکان مقدس در صورت مشاهده موارد مشکوک نیروهای امنیتی و انتظامات را در جریان قرار دهند و مراقب افراد سودجویی که در بیرون مسجد با عنوان فروش ادعیه‌های غیر مستند و نامعتبر و سایر موارد مشکوک مبادرت می‌کنند باشند تا بتوانیم با همکاری و هماهنگی همه جانبه شاهد برگزاری جشن‌های باشکوهی در این میعادگاه عاشقان باشیم.

انتهای پیام/78009/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول