اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در قزوین:

پرداخت زکات عاملی برای ارتقای معنویت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: پرداخت زکات عبادتی بزرگ و عاملی برای ارتقای معنویت است.

پرداخت زکات عاملی برای ارتقای معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای شورای عالی زکات استان که در سالن اجتماعات شهید باریک‌بین برگزار شد، اظهار کرد: زکات واجبی الهی و ارزشی است و در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار (ع) سفارش فراوانی نسبت به پرداخت به موقع آن شده است.

وی افزود: زکات نخستین قانون مالی اسلام و عبادت بزرگی است که روح و جان پرداخت‌‌کننده را معنویتی دوچندان می‌بخشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فریضه مهم زکات در جامعه، عنوان کرد: جامعه اسلامی با پرداخت زکات و ترویج این امر الهی می‌تواند در برطرف کردن مشکلات نیازمندان و عمران و آبادانی مناطق محروم قدم بردارد.

باریک‌بین افزود: کشاورزان باید دقت داشته باشند که زکات تضمین‌کننده و بیمه‌کننده مال آن‌ها به شمار می‌رود و از فریضه‌های الهی است.

وی ضمن تأکید بر ترویج و گسترش پرداخت زکات در جامعه، بیان کرد: باید پرداخت زکات را از طریق روحانیون و ائمه جماعات به کشاورزان تذکر دهیم، چراکه این یادآوری‌ها بسیار تأثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت رسیدگی به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت یادآور شد: باید مبلغی از زکاتی که جمع‌آوری می‌شود به خانواده‌های محروم و بی‌بضاعت اختصاص یابد تا مشکلات مالی آن‌ها برطرف شود. 

باریک‌بین افزود: دست‌اندرکاران احیای زکات باید با فرهنگ‌سازی و تعامل سازنده با مخاطبان نسبت به احیای این فریضه الهی اهتمام ورزند. 

انتهای پیام/77010/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول