اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان سقز:

سقز در بحث جمع‌آوری زکات موفق عمل کرده است

فرماندار شهرستان سقز با اشاره به نهادینه شدن فرهنگ پرداخت در این شهرستان، گفت: سقز در این زمینه موفق عمل کرده و یکی از شهرستان‌های برتر استان است.

سقز در بحث جمع‌آوری زکات موفق عمل کرده است

 به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، نادر فخری شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد زکات شهرستان سقز با تبریک‌ سالروز ولادت حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار و سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز اظهار کرد ستاد زکات سقز نسبت به سال‌های گذشته عملکرد بسیار مناسب‌تری داشته است که نشانه مدیریت و تدبیر ‌نهاد مقدس کمیته امداد حضرت امام(ره) ‌است.

قائم مقام ستاد زکات شهرستان سقز با اشاره به اقدامات نهاد کمیته امداد امام (ره) در راستای اشتغال‌زایی، تامین مسکن، ‌ارتقای سطح تحصیلی و مساعدت به افراد نیازمند، ‌پرداختن به امر جمع‌آوری زکات را خارج از ماموریت این نهاد که یادگار حضرت امام خمینی(ره)‌ است برشمرد و اشاره کرد: به مقدار زکات جمع‌آوری شده در هر روستا، از طریق کمیته برنامه‌ریزی برای آن روستا اعتبار تعلق خواهد گرفت.

فخری روحانیون را یکی از سرمایه‌های با ارزش شهرستان دانست و با اشاره به موفقیت آنها در امر جمع‌آوری زکات، ‌خواستار تشویق مردم به مقاوم‌سازی منازل روستایی، ‌استفاده از امکانات آبیاری بارانی و پیشرفته شد.

فرماندار سقز در ادامه وجود منابع انسانی و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد سقز با عنوان مردمی شجاع‌، آزمون پس‌داده و دلاور را از افتخارات این شهرستان برشمرد و تاکید کرد تمام مسئولان به خدمت نمودن به چنین مردمی افتخار می‌کنند.

فخری با تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در سقز اظهار داشت: کارهای خوبی صورت گرفته ولی نسبت به وضعیت مطلوب و آنچه در شأن مردم شریف شهرستان سقز است فاصله زیاد است و باید به صورت شبانه روز و مضاعف تلاش نمود.

وی در ادامه با تشکر از روحانیون و بیان این مطلب که تعهد و ‌تخصص کاری مسئولان انتصابی و انتخابی، ‌پیشرفت و آبادانی را به دنبال خواهد داشت یادآور شد: انتظار این است که روحانیون به واسطه شناختی که از توطئه‌های دشمن دارند در بحث انتخابات مردم را به انتخاب افراد اصلح، ‌صادق‌، متعهد و متخصص و راستگو دعوت نمایند.

امام جمعه و رئیس ستاد زکات شهرستان سقز هم در این جلسه، زکات را یکی از ارکان اساسی اسلام برشمرد و با اشاره به آثار زکات در جامعه و عنوان نمودن زکات به عنوان فریضه الهی و امر به معروف، بیان کرد: ارتباط انسان با خداوند از طریق نماز و ارتباط انسان با خدا از طریق زکات است و این امر مقدس در اسلام موجب برقراری عدالت اجتماعی شده و در اسلام غیرقابل نسخ است.

ماموستا عبدالرحمان حسین‌زاده ‌با بیان اینکه بیشتر مستحقان دریافت زکات جمع‌آوری شده در بین فقرا و مسکینان قرار دارند، کمیته امداد امام(ره) را نهادی مقدس دانست که در راستای شناسایی مردم بی‌بضاعت اقدامات مناسبی انجام داده است.

امام جمعه سقز در ادامه خواستار نهادینه کردن پرداخت زکات و تبیین آن و اهمیت این موضوع در آثار فردی و اجتماعی آن شد و از عاملان زکات و ماموستایان دینی برای ترویج این فریضه دینی تشکر کرد.

مدیر کل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)استان کردستان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جمع آوری زکات در شهرستان سقز‌، نقش روحانیان را  اساسی‌، ممتاز و برجسته برشمرد و این فریضه را مهم‌ترین رکن اقتصادی اسلام دانست.

قنبر موسی‌نژاد ‌یکی از دغدغه‌های اصلی این نهاد را مقاوم‌سازی مسکن مددجویان زیرپوشش کمیته امداد عنوان نمود و افزود: برای تشویق مردم به مقاوم‌سازی به هر خانوار 10 میلیون ریال به صورت هدیه  تقدیم خواهد شد.

وی یکی دیگر از اقدامات و دغدغه‌های امداد را تشکیل شبکه نیکوکاری از طریق مسجدمحوری برشمرد و اضافه کرد این اقدام برای اولین بار در سطح استان در سقز عملی خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان سقز را از شهرستان‌های برتر در امر جمع‌آوری زکات دانست و تاکید کرد یکی از ظرفیت‌های خوب،‌ زکات مال‌التجاره است که باید تلاشی جدی‌تر برای جمع‌آوری زکات از آن محل نیز صورت گیرد.

در این جلسه،‌ محمودی رئیس کمیته امداد شهرستان سقز گزارشی از اقدامات ستاد زکات ارائه داد و افزود: سال گذشته 5 میلیارد و 842 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد و در سه ماه اول امسال  5 میلیارد و 463 میلیون ریال تا کنون جمع‌آوری شده است. 

انتهای پیام/79010/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول