اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی خبر داد

توزیع 10 هزار کیسه با آرم زکات در بین کشاورزان خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: از اوایل تیرماه سال جاری توزیع 10 هزار کیسه با آرم زکات در بین کشاورزان آغاز می‌شود.

توزیع 10 هزار کیسه با آرم زکات در بین کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، امان‌الله حسین‌پور گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصولات کشاورزان این نهاد در نظر دارد برای جمع‌آوری زکات 10 هزار کیسه با آرم زکات در بین کشاورزان توزیع کند.

وی افزود: کمیته امداد با تشکیل شورای زکات در روستاهای سطح استان وبا به کا‌رگیری و استفاده از ظرفیت معتمدین و خیرین روستاها از آن‌ها برای جمع‌آوری زکات بهره می‌گیرد.

حسین‌پور با بیان اینکه این فریضه مهم در گذشته مظلوم واقعه شده بود، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر با همکاری و مشارکت روحانیون و مبلغین و همچنین معتمدان و شوراهای روستا فعالیت‌های مهم در راستای تبلیغ و ترغیب کشاورزان و دامداران به پرداخت زکات انجام شده است.

وی ادامه داد: برای تشویق و ترغیب کشاورزان و دامداران به پرداخت به موقع زکات محصولات و اموال خود 70 درصد از زکات جمع آوری شده را در خود روستاهای زکات دهنده برای طرح‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: سال گذشته بیش از 900 طرح عام‌المنفعه در سطح روستاهای استان احداث و تکمیل شد که پیش بینی می‌شود این پروژه‌ها تا هزار و 200 پروژه افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد زکات نیز برای خانواده‌های محروم و مستضعف روستای زکات دهنده طبق مشورت با شورای زکات همان روستا هزینه می‌شود خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت نیز برای گسترش فرهنگ پرداخت زکات نیز معادل زکات جمع آوری شده در هر منطقه تشویقی زکات برای همان منطقه از سوی دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/63002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول