اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه ملایر تأکید کرد

ترویج زکات در ملایر با استفاده از تمام امکانات

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم استفاده از همه امکانات برای تشویق و ترغیب مردم در پرداخت امر زکات تأکید کرد.

ترویج زکات در ملایر با استفاده از تمام امکانات

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر مصطفی آزادبخت پیش از ظهر امروز در شورای زکات شهرستان ملایر با بیان اینکه شهرستان ملایر در امر پرداخت زکات طی سه سال گذشته رتبه برتر استان را از آن خود کرده است، بیان داشت: این امر نشان از توجه ویژه و متدین بودن مردم این شهرستان و توجه به این فریضه الهی دارد.

وی گفت: همه ما به عنوان یک مسلمان در برابر این امر مسئول هستیم و کسانی که اموالی داشته که زکات به آن تعلق می‌گیرد باید در پرداخت زکات خود اقدام کنند.

فرماندار ویژه ملایر وظیفه مسئولان و روحانیون را در ترویج امر زکات سنگین برشمرد و ابراز داشت: در حال حاضر در جایگاه خوبی قرار داریم اما این برای شهرستان ملایر کافی نیست و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی خواستار اعزام روحانیون بیشتری به روستاهای شهرستان در امر اطلاع‌رسانی و ترویج زکات شد و افزود: با توجه به اینکه در این زمینه 30 روحانی در ملایر فعالیت دارند، باید این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کند.

آزادبخت تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم همه نوع امکانات اعم از وسیله نقلیه را در اختیار افرادی که برای ترویج امر زکات در روستاها فعالیت دارند قرار دهیم و اگر توانستیم به بهترین نتیجه برسیم آن زمان عملکرد خوبی داشته‌ایم.

وی همچنین از اداراتی که بیشتر با مردم روستا ارتباط دارند، به ویژه اداره جهاد کشاورزی خواست تا در خصوص اطلاع‌رسانی به کشاورزان تلاش بیشتری کنند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین خواستار تشکیل جلسات شورای زکات به طور مداوم در شهرستان شد و ابراز داشت: با جایگاه خوبی که ملایر دارد پیشنهاد می‌کنیم تا با همکاری شهرداران و بخشداران در شهرستان ملایر چند میدان در ملایر و شهرهای این شهرستان به نام میدان زکات نامگذاری شود.

در ادامه مدیر کمیته امداد ملایر نیز گفت: شهرستان ملایر طی سه سال توانسته است رتبه برتر استان را در جمع‌آوری زکات داشته باشد که این امر باعث شد تا استان همدان نیز در سال گذشته در امر زکات رتبه دوم کشور را از آن خود کند.

علی کولیوند از جمع‌آوری یک میلیارد و 552 میلیون تومان زکات در سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

وی با بیان اینکه زکات در قالب‌های زکات پروژه و زکات غیر پروژه جمع‌آوری می‌شود افزود: تمام مبالغ زکات به اعتبار تشویقی معادل 285 میلیون تومان از سوی کمیته امداد در قالب پروژه‌های عمرانی چون ساخت مسجد، جدول‌گذاری و غسالخانه در 71 روستای شهرستان هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد ملایر بیان داشت: کل مبلغ پروژه‌های عمرانی از مبلغ زکات یک میلیارد و 548 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته برای نخستین بار با زکات غیر پروژه (سهم محرومین) به مبلغ 31 میلیون و 400 هزار تومان جمع‌آوری و در امور فرهنگی تحصیلی، مسکن، درمان و تهیه جهیزیه مددجویان زیر پوشش صرف شد.

کولیوند یادآور شد: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته، 31 میلیون تومان مربوط به زکات سهم محرومین بوده و میزان زکات جمع‌آوری شده در بخش مرکزی شهرستان 300 میلیون تومان بخش‌های جوکار 365 و بخش سامن نیز 220 میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: روستای میشن با جمع‌آوری 73 میلیون تومان زکات رتبه نخست پرداخت زکات در میان روستاهای شهرستان داشته و روستای زاغه نیز با جمع‌آوری 2.5 تن گندم بیشترین زکات سهم محرومین را داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر در پایان خاطرنشان کرد: 680 میلیون تومان تشویقی زکات توسط دولت به روستاهای شهرستان در سال ‌جاری پرداخت شده است.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول