اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون محقق شد

جمع‌آوری 600 میلیون ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

مسئول اجرایی دبیرخانه زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از جمع‌آوری 600 میلیون ریال زکات در این استان در سال‌جاری خبر داد.

جمع‌آوری 600 میلیون ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی در نشست کارگروه تبلیغ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه اهمیت زکات در اسلام گفت: دین مبین اسلام به عنوان جامع‌ترین دین، زکات را عامل عدالت اقتصادی در جامعه عنوان می‌کند.

وی گفت: پرداخت زکات موجب افزایش مال و سرمایه و برکت بخشیدن به زندگی دنیا و ذخیره‌هایی برای آخرت است.

رئیس شورای زکات استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: زکات یکی از واجباتی است که همیشه در کنار نماز آمده است و تمامی انبیای الهی دعوت به این سنت الهی را همواره توصیه و تأکید کرده‌اند.

حسینی با بیان این مطلب که زکات از فروعات دین مبین اسلام و ترویج فرهنگ زکات در جامعه امری لازم و واجب است، گفت: امید است روحانیون، فرهنگیان، مسئولان و همه اعضای شورای زکات با تمام توان با تلاشی مضاعف در راستای نهادینه کردن زکات نسبت به احیا و ترویج این فریضه الهی جهت کمک به مستمندان و فقرا اهتمام ورزند.

مسئول اجرایی دبیرخانه زکات کمیته امداد امام خمینی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست اظهار داشت: در دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به مقوله زکات شده و همه مسئولان باید در خصوص اطلاع‌رسانی در پرداخت این فریضه الهی تلاش کنید.

حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مبلغ 600 میلیون ریال زکات از مردم و کشاورزان این استان جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به رشد 20 درصدی زکات در سال‌جاری نسبت به سال گذشته افزود: در سال گذشته زکات جمع‌آوری شده از مردم این استان مبلغ چهار میلیارد و 808 میلیون ریال بوده است.

موسوی‌اعظم عنوان کرد: زکات جمع‌آوری شده برای ساخت و تعمیر مساجد و حسینیه‌های استان و همچنین دیگر طرح‌های عمرانی و تهیه جهیزیه نوعروسان، کمک به ایتام و مستمندان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام موضوع زکات به عنوان یک امر مهم و ارزشمند مورد تأکید قرار گرفته است، تصریح کرد: با تبلیغات گسترده در مساجد و در میان مردم می‌توان گامی اساسی در جهت فرهنگ‌سازی در پرداخت زکات انجام داد.

انتهای پیام/82009/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول