اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست استاندار کرمان با مسئولان تبلیغات اسلامی

نجار: کارهای ناب اعتبار دریافت می‌کنند/ پول باشگاه مس به جیب ما نمی‌رود

استاندار کرمان گفت: پول باشگاه مس گرفته شود به جیب استانداری و سازمان تبلیغات نمی‌رود، باید واقعیات موجود را پذیرفت و نتایج خوب حقایق را نادیده نگرفت.

نجار: کارهای ناب اعتبار دریافت می‌کنند/ پول باشگاه مس به جیب ما نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار ظهر امروز در نشست با مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد ناشی از اقدامات انجام شده فرهنگی بود که نتیجه‌ای سیاسی در پی داشت.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرهنگی بیان داشت: روحانیان، مساجد، مطبوعات، هنر، ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سایر ارگان‌ها و نهادهای موجود به نحوی دارای ظرفیت فرهنگی هستند و هر کدام به طریقی برنامه‌هایی را انجام می‌دهند.

وی افزود: عدم هماهنگی در کارهای فرهنگی انجام شده حلقه مفقوده میان تمام نهادهای موجود است که اگر ظرفیت‌ها در یک راستا تنظیم شوند، شاهد عملکرد رسانه‌ای و تبلیغاتی جالب توجهی خواهیم بود و تمام دغدغه‌ها از جامعه روحانیان گرفته تا پدر و مادرها برطرف می‌شود.

نجار با اشاره به اینکه عمده کارهای فرهنگی برای افرادی انجام می‌شود که خودشان در این مسیر هستند، اذعان داشت: همیشه مراسم‌های مذهبی، دعاهای ندبه و کمیل، نماز جمعه مملو از حضور افرادی است که راه را یافتند و قشری که نیاز به هدایت و سفارش دارد، کمتر برنامه‌ای برای دعوت و حضور او در این مراسم‌ها تدارک دیده شده است.

وی متذکر شد: باید با استفاده از هنری که آمیخته با عشق الهی و آموزه‌های دینی باشد در برنامه‌ها تأثیرات را ایجاد کنیم، برای مثال تمام دستگاه‌های فرهنگی روی مبحث قرآن فعالیت دارند، اما مدعوین آنها همیشه از دارالقرآن‌ها هستند که باید برنامه‌هایی برای حضور افراد خارج از مدار ترتیب داده شود.

استاندار کرمان با اشاره به وضعیت پوشش حجاب و آرایش جوانان امروزی در جامعه، تصریح کرد: این دسته از جوانان اگر حمایت نشوند و به حال خود گذاشته شوند در تغییر نگرش افراد دیگر اثرگذارند، نباید نسبت به آنها بی‌اعتنا بود که از آن طرف نگرانی‌های جامعه افزایش و تداوم می‌یابد.

نجار در پی درخواست اعتبار از سوی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمان، پاسخ داد: کار فرهنگی آنچنانی ندیدم؛ به کارهایی بها و بودجه می‌دهیم که تکراری و روتین نباشند، کلاس‌های قرآن و فیلم گذاشتن در دانشگاه‌ها روتین شده است و قول می‌دهم از طرح‌های ناب پشتیبانی کنم و به آنها اعتبار دهم.

استاندار کرمان بیان داشت: 9/99 درصد از کارهای فرهنگی انجام شده تکراری و روتین هستند، توسعه مصلا و مساجد زمانی خوب است که در کنار آن اقدامات مهمی برای حضور مردم در نماز اندیشیده شده باشد.

وی افزود: در طرح ضیافت اندیشه تابستانه طی ماه رمضان دانشجوها را به دانشگاه می‌کشانند و برای تقویت بنیان معنوی او چهار واحد در قالب فرهنگ و معارف منظور می‌کنند و 9 ماه آموزشی او را به حال خود می‌گذارند.

نجار خطاب به مسئولان اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمان ابراز داشت: بهتر نیست که این دانشجو پس از 9 ماه دوری از محیط خانه و کاشانه حداقل ماه رمضان را سر سفره در کنار خانواده افطار کند و در مساجد محله خود حاضر باشد که تأثیرپذیری بالاتری به دنبال دارد.

زمانی که یکی از مسئولان اداره‌کل تبلیغات با گلایه از اعتبار موجود این سازمان در حال مقایسه بودجه با دستمزد بازیکنان تیم مس برای بازی در 90 دقیقه بود، استاندار کرمان حرف وی را قطع کرد و گفت: پول باشگاه مس گرفته شود به جیب استانداری و سازمان تبلیغات نمی‌رود، اما باید واقعیات موجود را پذیرفت و نتایج خوب حقایق را نادیده نگرفت.

انتهای پیام/80028/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول