اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی دو سال صورت گرفت

اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی منطقه 2 قم

شهردار منطقه 2 قم با اشاره به تخصیص 300 میلیارد ریال اعتبار در سال 91 و 500 میلیارد ریال در سال 92 به منطقه 2 شهری قم گفت: این اعتبارات عمران و آبادانی این منطقه را به همراه خواهد داشت.

اختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی منطقه 2 قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر در مراسم افتتاحیه و بهره‌برداری از 18 پروژه عمرانی منطقه 2 قم که با حضور استاندار، نمایندگان مردم قم در مجلس، شهردار و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری قم برگزار شد گفت: منطقه 2 با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر دارای مردمی انقلابی و حماسه ساز است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار اظهار داشت: در همین راستا رویکرد شهرداری کلانشهر قم در توجه به مناطق کم‌برخوردار شتاب فزاینده‌ای به خود گرفت.

شهردار منطقه 2 قم با بیان اینکه با حمایت شورای شهر و شهردار کلانشهر قم اعتبارات مناسبی برای رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار تخصیص داده شد، یادآور شد: اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار در سال 91 و 500 میلیارد ریال اعتبار در سال 92 عمران و آبادانی منطقه 2 شهری قم را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از محورهای توسعه در شهر راه است خاطرنشان کرد: با این دیدگاه برای ارتباط منطقه 2 با دیگر مناطق و کاهش اختلاف طبقاتی در ارائه خدمات شهری پروژه‌های بزرگی در نظر گرفته شد که در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است.

متین‌فر زیرگذر یادگار امام و مجموعه پل‌های جمهوری اسلامی را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد و افزود: در همین راستا ادامه اتوبان توحید برای اتصال منطقه 2 شهری به کمربندی با اعتبار 15 میلیارد ریال شکل گرفت که به بهره‌برداری کامل رسید و مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از محدودیت‌های شهر قم فضای سبز است، میانگین فضای سبز در شهر قم را دو متر مربع و میانگین فضای جنگلی را 16 متر مربع اعلام کرد و گفت: میانگین فضای سبز در منطقه دو شهری یک متر مربع و میانگین فضای جنگلی 40 متر مربع است.

شهردار منطقه 2 قم تاکید کرد: از سال 91 توجه به گسترش فضای سبز را مورد توجه قرار دادیم که در این خصوص بیش از 10 بوستان به بهره‌برداری رسید.

وی استاندارد‌سازی بوستان‌ها را از جمله برنامه‌های شهرداری منطقه 2 عنوان کرد و اظهار داشت: تمام بوستان‌های منطقه به صورت مناسبی بهسازی شد و توانستیم سرانه بوستان‌های شهری را در این منطقه یک متر ارتقا دهیم.

متین‌فر رفع آب گرفتگی در منطقه 2 را از دیگر فعالیت‌های مهم شهرداری اعلام و خاطرنشان کرد: با لوله‌گذاری و اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی می‌توانیم به جرأت بگوییم این مشکل را تا حدود زیادی توانستیم در این منطقه رفع کنیم.

وی با اشاره به آمار بسیار زیاد تصادفات شهری گفت: به منظور کاهش این تصادفات با سیاست‌هایی که اتخاذ شد توانستیم اصلاحات هندسی را صد درصد انجام دهیم و به شکل فزاینده‌ای آمار تصادفات را کاهش دهیم.

شهردار منطقه 2 قم تصریح کرد: با پروژه‌هایی که شهرداری در منطقه 2 شهری در دستور کار قرار دارد و ورود به تمام عرصه‌ها، آینده بسیاری خوبی برای این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم که البته این امر نیازمند تعامل همه سازمان‌ها و دستگاه‌های استان است.

وی ضمن تاکید بر تسریع در اجرای شبکه فاضلاب شهری در منطقه 2 شهری از سوی شرکت آب و فاضلاب، از استاندار قم نیز خواست تا توجه‌ ویژه‌ای به ورودی قم از سمت اراک و اصفهان داشته باشد.

انتهای پیام‌/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول