اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست با استاندار کرمان مطرح شد

گلایه مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان از کمبود اعتبارات

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: کار فرهنگی نیاز به بودجه دارد از این بابت از مسئولان امر برای اختصاص دادن این میزان اعتبار به سازمان تبلیغات اسلامی گلایه‌مند هستیم.

گلایه مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان از کمبود اعتبارات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در دیدار با استاندار کرمان اظهار داشت: همواره حمایت‌های معنوی و مالی استاندار راه‌گشای امور تبلیغاتی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تاسیس دفتر کرمان در سال 61 یک سال پس از تهران تصریح کرد: در آن سال هشت دفتر در شهرستان‌ها تشکیل شد و در دوران دفاع مقدس با نبود بودجه همکاری‌های قابل توجهی با بخش فرهنگی جبهه انجام شد.

وی افزود: دفاتر موجود در 14 شهرستان توسعه یافت و در حال حاضر هشت شهرستان‌ در استان کرمان فاقد دفتر هستند بر اساس سیاست‌های سازمان، تبلیغات دینی را با ساماندهی تشکل‌های مردمی اداره می‌کنیم.

عرب‌پور سازماندهی هیئت‌های مذهبی، تشکیل موسسات قرآنی، مذهبی، انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی در مساجد و مدارس از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: در اعزام مبلغ و ساخت خانه‌های عالم در شهرستان‌ها کارهای خوبی انجام شده است.

وی از اعزام 11 هزار روحانی در قالب مبلغ به جز ائمه جماعات خبر داد و گفت: این روحانیان در طرح‌های هجرت و ولایت در مناطق کرمان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پورتال مساجد در سال 89 بیان داشت: از این سایت اصلی 210 مسجد از طریق مجازی دارای صفحاتی برای درج مقالات و برنامه‌های خود هستند و سالانه از حمایت 300 مسجد حدود 30 مسجد با همکاری مردم و ائمه جماعات برای انجام مراسمات ملی و مذهبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در تشریح برنامه‌های این سازمان خاطر نشان کرد: آموزش تخصصی 242 امام جماعت، 195 برنامه گفتمان دینی در مساجد و مدارس، تشکیل 250 کتابخانه در روستا و ارسال کتب جدید و انجام فعالیت‌های قرآنی در 12 محور از اقدامات انجام شده در این سازمان است.

عرب‌پور از راه‌اندازی شدن 87 مؤسسه قرآنی و به کارگیری یک هزار و 600 مربی قرآنی در رشته‌های مختلف خبر داد و افزود: احداث مدارس صدرا که از سال 81 با رشته‌های علوم و فقه آغاز به کار کردند در آخرین مقطع تحصیلی بیش از 95 درصد قبولی در دانشگاه‌ها را دارند.

وی افزود: خبرگزاری مهر و مؤسسه تبیان از مؤسسات وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هستند که امسال ثبت‌نام اعتکاف از طریق این پایگاه‌ها به صورت نرم‌افزاری در منازل انجام شد و طی سال 127 هزار نفر در کرمان از اینترنت رایگان برای ورود به سایت‌های سالم اقدام می‌کنند که در حمایت این سازمان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان خاطر نشان کرد: تمام کارهای انجام شده با خلوص همکاران این سازمان بدون استفاده از شعار و تبلیغات بوده است و از آن جایی که کار فرهنگی نیاز به بودجه دارد از این بابت از مسئولان امر برای اختصاص دادن این میزان اعتبار به سازمان تبلیغات اسلامی گلایه‌مند هستیم.

انتهای پیام/80028/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول