اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین خبر داد

راه‌اندازی کارگروه کودک و نوجوان در استانداری قزوین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: مقدمات مربوط به تأسیس کارگروه کودک و نوجوان در استانداری انجام شده و در آینده نزدیک این کارگروه شروع به کار می‌کند.

راه‌اندازی کارگروه کودک و نوجوان در استانداری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طیب ملک‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در طول سال در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، فوق برنامه، کتابخانه ثابت و سیار و موارد مشابه میزبان همه کودکان و نوجوانان استان است.

وی برگزاری دوره‌های آمادگی و پیش‌دبستانی را از جدیدترین امکانات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: هدف این اداره کل ایجاد بسترهای مناسب فرهنگی و هنری برای رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌هاست.

ملک‌پور در تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره کل گفت: برگزاری سوگواره عاشورایی با حمایت مسئولان استان قزوین، جشنواره فیلم کودک در دو سطح ملی و بین‌المللی، همکاری در برگزاری ویژه‌برنامه روز قزوین و برگزاری جشنواره رضوی به مدت یک هفته در استان قزوین از جمله فعالیت‌های انجام شده از سوی این اداره کل در سال گذشته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری بیان کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی برخی مراکز کانون در سطح استان قزوین از جمله کارهایی است که بودجه آن در سال گذشته به طور کامل محقق نشد و در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

این مسئول افزود: افتتاح مرکز آموزشی کانون نیز در دستور کار قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین ظرف یک ماه آینده استودیوی فیلم و تدوین صدای کانون به بهره‌برداری می‌رسد که جزو بهترین استودیوهای سطح کشور به شمار می‌رود.

ملک‌پور با اشاره به اینکه 106 پروژه و برنامه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان برای سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: برگزاری جشنواره سرود رضوی، پژوهش‌های خاص، نشست‌های ادبی، فرهنگی و هنری، دوره‌های آموزشی مانند رباتیک و نجوم و افتتاح سینمای عمومی از جمله پروژه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن 40 سالگی کانون در قزوین، جشن یک هفته با کانون به مناسبت روز جهانی کودک در مهر ماه سال جاری و افتتاح کتابخانه تخصصی کانون از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرا در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: افتتاح سالن سینمای ضیاءآباد، کلنگ‌زنی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرک مهرگان، قصه‌گویی مادران و فرزندان، چاپ کتاب‌های مهدوی، رضوی و عاشورایی، چاپ کتاب چشم‌انداز پنج‌ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با اشاره به تأسیس کارگروه کودک و نوجوان در استان قزوین گفت: مقدمات مربوط به تأسیس این کارگروه در استان قزوین انجام شده و در آینده نزدیک در استانداری شروع به کار می‌کند که امید است با تأسیس آن بسیاری از مشکلات مربوط به این حوزه رصد و رفع شود.

ملک‌پور با اشاره به اختصاصی شدن سینمای کودک عنوان کرد: سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین سینمای کودکان بوده که به صورت دو وجهی استفاده می‌شده است؛ یعنی سینما و تئاتر که اعضای کانون و حتی عموم مردم در حوزه تئاتر و سینما به صورت تلفیقی از آن استفاده می‌کردند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بناست این سینما مختص اکران فیلم باشد و به صورت سینمای اختصاصی فعالیت کند که فقط فیلم کودک و نوجوان در آن اکران شود.

این مسئول اضافه کرد: در حوزه کانونی حدود 800 فیلم می‌توان پخش کرد که شامل محصولات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محصولات بین‌المللی جشنواره فیلم جهانی کودک و تولیدات انیمیشن اعضای کانون استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تصریح کرد: با توجه به این موارد امید است بتوان این سینما را مستقل کرد و بدون نیاز به شبکه فیلم ایران و فقط با استفاده از فیلم‌های کانون پخش فیلم در این سینما به صورت مستمر و دائمی باشد.

ملک‌پور با اشاره به اینکه مرکز خاص تئاتر و نمایش در پارک شهید مطهری افتتاح می‌شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مرکز تئاتر کودک و نوجوان استان قزوین که تجهیزات آن نیز پیش‌بینی شده است، در پارک شهید مطهری افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مرکز به صورت تخصصی به نمایش تئاتر می‌پردازد و از این پس تولید و اکران نمایش‌ها با حضور گروه‌های خصوصی، تخصصی و گروه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در این مرکز صورت می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: حدود 700 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اختصاص یافته که 200 میلیون تومان از آن برای تهیه تجهیزات مورد نیاز این مرکز در نظر گرفته شده است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با اشاره به درآمد سالانه این کانون گفت: درآمد سالانه کانون حدود یک صد میلیون تومان است که با توجه به حجم بالای کاری که در کانون صورت می‌گیرد، قابل مقایسه با هیچ دستگاه اجرایی نیست.

ملک‌پور افزود: این کانون در حال حاضر حدود 35 هزار نفر عضو در سطح استان قزوین دارد که شامل اعضای ویژه و ثابت است و از این تعداد 70 درصد خانم‌ها و 30 درصد آقایان هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر جمعیت کانون را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، در حال حاضر 40 درصد اعضای کانون، نوجوان و 60 درصد نیز کودک هستند.

این مسئول ادامه داد: تجدید عضویت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر پنج سال یک بار انجام می‌شود که بر اساس آن اعضایی که از سن 16 سال گذشته باشند، از عضویت کانون خارج می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین با اشاره به تبدیل شدن این کانون در قزوین به اداره کل، بیان کرد: کانون از لحاظ حجم کاری قابلیت اداره کل شدن را داشت که این امر محقق شد و امید است با تحقق این مهم بتواند از بودجه استانی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/77010/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول