اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش استان اصفهان:

کودکی را از فرزندتان نگیرید/ کودک سالم، پرتحرک و کنجکاو است

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش استان اصفهان گفت: با حذف بازی از زندگی کودکان کودکی و هیجان را از آنان می‌گیریم.

کودکی را از فرزندتان نگیرید/ کودک سالم، پرتحرک و کنجکاو است

عفت نجف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کودکان به همان اندازه که برای زنده و سالم ماندن به آب، غذا و اکسیژن نیاز دارند به بازی کردن نیز احتیاج دارند.

وی ادامه داد: با علم به این مسئله مرکزی را با همکاری کمیته بازی‌ها و ورزش و هیئت ورزش‌های همگانی استان به نام خانه ورزش و بازی کودکان راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش استان اصفهان افزود: این مرکز با حمایت اداره ورزش و جوانان و با به کارگیری متخصصان تربیت‌بدنی و روانشناسان کودک آغاز به کار کرده است.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که در این مراکز کودکان به صورت هدفمند اقدام به بازی کنند و بازی هدفمند به این شکل است که در حالی که کودکان بازی می‌کنند و از گذراندن اوقات خود در کنار گروه همسالان لذت می‌برند و انرژی خود را در پی جست و خیز و بازی کردن تخلیه می‌کنند، مفاهیم آموزشی به صورت غیرمستقیم به آنان آموزش داده می‌شود.

نجف‌پور اضافه کرد: خانواده‌ها تصور می‌کنند که بازی کودکان زمانی است که از کودک به هدر می‌رود و هیچ سودی جز خسته کردن آنان ندارد و این در حالی است که تحقیقات علمی نشان داده است که بازی برای کودکان از ضروریات محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده‌ها به غلط تصور می‌کنند کودکی که آرام در گوشه‌ای می‌نشیند و هیچ تحرکی ندارد و سر و صدایی ایجاد نمی‌کند و هیچ علاقه‌ای به بازی کردن ندارد کودک آرام و خوبی است این در حالی است که کودک سالم پرتحرک و کنجکاو است.

رئیس کمیته بازی‌ها و ورزش استان اصفهان گفت: باشگاه‌های تخصصی یک رشته ورزشی در سطح شهر زیاد دیده می‌شود، اما مرکزی که همه امکانات ورزشی را برای کودکان در کنار یکدیگر داشته باشد وجود ندارد، در این مراکز ما اقدام به ایجاد رشته‌های ورزشی مختلف در کنار یکدیگر کرده‌ایم و گروه هدف ما بیشتر مهدهای کودک هستند.

وی در پایان بیان کرد: برخی از مشکلات کودکان مانند ناهنجاری‌ها و استرس در این مراکز به کمک متخصصان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول