اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دستگاه قضایی به جایگاه واقعی خود نرسیده است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان احیای عباد، اعتماد، نشاط و داشتن تکیه‌گاه محکم در رسیدن به احقاق حق مردم را از وظایف خطیر قوه قضائیه برشمرد و گفت: دستگاه قضایی به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

دستگاه قضایی به جایگاه واقعی خود نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در نخستین روز از هفته قوه قضائیه در دیدار با کارکنان دستگاه قضایی و سازمان‌های وابسته با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: در دعای عهد دو مأموریت برای حضرت مهدی (عج) مشاهده می‌شود یکی عمران بلاد و دیگری احیای عباد که دومی وظیفه اصلی دستگاه قضایی است.

وی احیای عباد، اعتماد، نشاط و داشتن تکیه‌گاه محکم در رسیدن به احقاق حق مردم را از وظایف خطیر قوه قضائیه برشمرد و افزود: دستگاه قضایی به جایگاه واقعی خود نرسیده است.

امام جمعه زاهدان علم و یقین را لازمه کار دستگاه قضایی دانست و عنوان کرد: کار قضاوت با حدس و گمان میانه‌ای ندارد.

سلیمانی تأکید کرد: برای اجرای حکم الهی یقین لازم است و این فشاری است که بر دستگاه قضایی تحمیل می‌شود و استحکام و مقاومت دستگاه قضایی در برابر این فشارها ستودنی است.

وی اظهار داشت: وجود نشاط، امید به آینده و امنیت به دلیل احساس پشتیبانی این دستگاه در اذهان عمومی است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی گفت: توجه به عدالت از اولویت‌های نظام اسلامی است که بر عهده دستگاه قضایی است.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: قوه قضائیه وظیفه‌اش زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج ) است و ظهور محقق نمی‌شود مگر مردم زمینه اجرای عدالت را داشته باشند.

وی وظیفه دستگاه قضایی را تلاش برای تحقق عدالت در جامعه دانست و گفت: دستگاه قضایی در سطح کشور پیشرو است و به عنوان الگو در دنیا و جهان اسلام مطرح است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان یکی از دلائل موفقیت قوه قضائیه را پیاده کردن احکام قرآن و تدوین قوانینی که حداکثر انطباق را با قوانین شرع اسلام و قرآن دارد، عنوان کرد.

حمیدی اظهار امیدواری کرد که با ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر دستگاه قضایی، زمینه ظهور سراسر پرخیر و برکت امام زمان (عج) فراهم شود.

انتهای پیام/75005/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول