اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت یاسوج:

قضات نباید اسیر قدرت اصحاب زر و زور شوند

امام جمعه موقت یاسوج گفت: قضات و وکلا به دلیل حساسیت کار باید در همه امور حساسیت به خرج دهند و در امور روزانه زندگی نیز دقت بالایی داشته باشند تا در هیچ دامی گرفتار نشوند.

قضات نباید اسیر قدرت اصحاب زر و زور شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) وظیفه هدایت جامعه اسلامی بر عهده فقیه جامع‌الشرایط است که اکنون در ایران اسلامی نایب امام زمان حاکمیت جامعه اسلامی را بر عهده دارد.

 وی ادامه داد: هر حکمی که از سوی رهبری انقلاب در زمانه کنونی و در دوره غیبت صادر شود به منزله حکم امام عصر است و همه باید از آن در جامعه شیعی پیروی کنیم.

خطیب جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان به عموم مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همان‌گونه که امام معصوم می‌فرماید، با ظهور آن حضرت دنیا از هر آلودگی پاک می‌شود و صدای اذان را از هر خانه‌ای می‌توان شنید.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایش جد امام عصر (عج)، شیعیان دوره غیبت از اجر و قرب بیشتری نزد ائمه اطهار و به‌ویژه امام عصر برخوردار هستند که این وظیفه ما را به عنوان شیعیان عصر انتظار بیشتر می‌کند.

خطیب موقت جمعه یاسوج عنوان کرد: باید بیش از گذشته به فلسفه انتظار توجه داشته باشیم و بدانیم که هر چه بگوییم و بنویسیم کم است و اکنون وظیفه علما و خطبای اسلامی بسیار سنگین خواهد بود.

استقلال قوا از دستاوردهای انقلاب است

موسوی‌اعظم با تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه، به معمار آن قوه در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: پی‌ریزی این ساختار قضایی توسط افرادی همچون شهید عالی‌مقام بهشتی بوده است.

وی استقلال قوا را از دستاوردهای نظام اسلامی دانست و گفت: این استقلال باید همواره وجود داشته باشد و هیچ‌کس نباید و نمی‌تواند از این اصل تخطی کند.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته وظیفه وکلا و قضات را در برقراری و اقامه عدل و داد خطیر دانست و گفت: قضات نباید هیچ‌گاه اسیر قدرت اصحاب زر و زور شوند.

موسوی‌اعظم ادامه داد: قضات و وکلا لازم است در همه امور کار و زندگی حساسیت و وسواس به خرج دهند به طوری که از هر کاسه و کوزه شبهه‌ناکی نخورند و نیاشامند.

وی عدم توجه کوچک را موجب ایجاد خسران بزرگ دانست و گفت: شرایط کاری اقتضا می‌کند که قضات و وکلا در نشست و برخاست‌های عادی هم حساسیت به خرج دهند.

رئیس‌جمهور منتخب ولایتمدار واقعی است

این خطیب جمعه با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور منتخب گفت: سوابق مبارزاتی وی بر کسی پوشیده نیست.

موسوی‌اعظم عنوان کرد: خوب به یاد دارم که در مراسم چهلمین روز شهادت حاج آقا مصطفی فرزند بزرگ امام راحل، چه سخنرانی غرایی توسط آقای روحانی شد.

وی به صفت ولایتمداری روحانی هم اشاره‌ای کرد و افزود: رئیس‌جمهور منتخب ولایتمدار است و خواهیم دید که در مسیر ولایت حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/2571/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول