اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خبر داد

ارائه جدید‌ترین دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات روبوکاپ ایران

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از گشایش نمایشگاه جدید‌ترین دستاورد‌های پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران خبر داد.

ارائه جدید‌ترین دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد قزوین در مسابقات روبوکاپ ایران

پیمان فرهپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس قزوین به مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران با اشاره به گشایش نمایشگاه پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در محل مسابقات بین‌المللی روبوکاپ اظهار داشت: نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در چهارمین دوره خود جدید‌ترین تولیدات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین را در رشته‌های صنایع، مکانیک، برق، عمران، حسابداری، کامپیوتر، ورزش و مکاترونیک را برای معرفی در معرض بازدید قرار داده است.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به بازدید مسئولان صنعتی از نمایشگاه مذکور افزود: تاکنون سه خودروی الکتریکی، هیبریدی پلاگن و خورشیدی به نام هاوین زیر نظر مرکز تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخته شده است و تمام مراحل طراحی تا ساخت این ابتکارات نیز توسط خود دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفته است.

وی با اشاره به بازدید سال گذشته ریاست جمهوری از غرفه دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و روبات زیر دریایی که به همت دانشجویان این دانشگاه ساخته شده و با همکاری دو وزارتخانه دفاع و نفت مراحل پژوهش بر روی آن برای تولید آن، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های علمی می‌تواند دستاورد‌های مختلف را به نمایش گذاشته و در این راستا مهم واقع شود.

رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به اعلام آمادگی بانک صادرات برای سرمایه‌گذاری 4 میلیارد ریالی در ساخت خودروی هیبریدی دو ابراز داشت: مسئله عدم اعتماد صنعت به دانشگاه موضوعی است که باید به آن توجه داشت و برای پیوند عملی دانشگاه و صنعت گام برداشت و تلاش کرد.

فرهپور عنوان کرد: یکی از علل عدم این پیوند بین دانشگاه و صنعت، مشکلات خود صنعت است که باید رفع شود.

وی ادامه داد: مشکل دیگر در این راستا عدم اعتماد صنعت به دانشگاه است که باید برای از بین بردن آن تلاش کرد و برگزاری مسابقات روبوکاپ در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

این مسئول، معطوف شدن صنعت به چند دانشگاه مطرح را علت دیگر عدم ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد.

وی در خاتمه از معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم و ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برای برپایی این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/77005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول