اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی با هند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سفر هیئت اقتصادی و بازرگانی آذربایجان غربی به هند، تفاهم‌نامه‌های مختلف تجاری و اقتصادی امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف تجاری و اقتصادی آذربایجان غربی با هند

به گزارش خبرگزاری فارس از پیرانشهر عصر امروز عبادالله اکبری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف هیئت اقتصادی و بازرگانی آذربایجان غربی در سفر به کشور هندوستان ترغیب فعالان اقتصادی هند برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی استان بود.

وی با اشاره به موفقیت این سفر در امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف تجاری و اقتصادی، تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در راستای شناسایی بازار هدف برای صادرات محصولات استان، پس از مطالعه و بررسی، هندوستان را به عنوان بهترین گزینه برای سفر هیئت اقتصادی و بازرگانی استان تشخیص داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: این هیئت نشست‌های مشترک زیادی از جمله نشست مشترک با اتاق بازرگانی هند، اتاق بازرگانی اعراب و هند و اتحادیه سازمان‌های صادرکننده انجام داد و موفق به امضای تفاهم‌نامه در بخش‌های مختلف شد.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه همکاری بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه با مسئول اتحادیه سازمان‌های صادرکننده هند، بررسی امکان تأمین دفاتر تجاری توسط تجار و فعالان اقتصادی آذربایجان غربی در هندوستان، اعلام آمادگی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن بمبئی برای سرمایه گذاری در برخی از معادن استان، آشنایی تجار و بازرگانان با قوانین و مقررات گمرکی و سرمایه گذاری مشترک، امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت آذر باطری و شرکت مانیکا، بررسی امکان تشکیل شورای مشترک بازرگانی آذربایجان غربی و بمبئی، تشکیل میز ایران در هندوستان، مکاتبه شرکت سخت آسا با شرکت‌های هندی در خصوص واردات و صادرات آهن آلات با کشور هند از اقدامات تأثیرگذار و مثبت هیئت اعزامی به هندوستان بود.

گفتنی است 21 نفر از تجار، مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در قالب هیئت اقتصادی و بازرگانی آذربایجان غربی پنجم تا دوازدهم خرداد ماه سال جاری به کشور هندوستان سفر کردند.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول