اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

کمیته پایش تجارت خارجی استان زنجان تشکیل شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان از تشکیل کمیته پایش تجارت خارجی استان خبر داد.

کمیته پایش تجارت خارجی استان زنجان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات از افزایش 25 درصدی تامین ارز کالاهای اساسی خبر داد و اظهار کرد: این ارزها به دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پذیرش 8 هزار و 790 پرونده ثبت سفارش در مرکز ثبت سفارش کالاها افزود: لزوم حضور فیزیکی برای ثبت سفارش در این دفتر نیز حذف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از راه‌اندازی گمرکات کالاهای اساسی خبر داد و گفت: این گمرک‌ها برای جلوگیری از انباشت و فاسد شدن این کالاها احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: محاسبه تعرفه کشتیرانی هم از این به بعد بر اساس نرخ آزاد به تصویب رسیده و عملیاتی می‌شود.

معصومی با اشاره به رشد 30 درصدی شاخص‌ صافا (نسبت صادرات غیر‌نفتی کشور به واردات) اضافه کرد: کمیته صنعت و دانشگاه در استان زنجان تصویب شده و یک جلسه هم در این باره تشکیل شده است.

وی از شناسایی بندر آستارا به عنوان بندر دریایی مجاز خبر داد و گفت: آیین‌نامه تجارت خارجی استان هم تدوین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره به مغایرت‌های موجود در آمارهای این سازمان و گمرک استان افزود: این مغایرت‌ها باید بررسی شده و تطبیق داده شود.

وی از وجود بیش از 46 واحد تولید روی در استان زنجان خبر داد و گفت: پرمنگنات پتاسیم یکی از مواد اولیه مورد استفاده در این واحدها است.

معصومی از ثبت سفارش 5 میلیون دلاری پرمنگنات در زنجان در سال گذشته خبر داد و گفت: استان سال گذشته 2 هزار و 42 تن ثبت سفارش واردات پرمنگنات پتاسیم داشته است.

وی با اشاره به اینکه صدور مجوز واردات پرمنگنات پتاسیم توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود، تصریح کرد: قرار شده است در مورد تفویض این اختیار به استان زنجان اقداماتی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تصریح کرد: صدور مجوز پرمنگنات پتاسیم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرصت یک ماهه نیاز دارد.

در این جلسه گزارشی از مراحل احداث خط ریلی بین‌المللی گمرک بناب ارائه شد که بنا به اظهارات ارائه شده این گمرک در 5 هزار متر مربع احداث شده و اگر مشکلات حاشیه‌ای آن حل شود، آماده افتتاح است.

انتهای پیام/73004/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول