اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد:

کمبود استفاده از مزیت‌های استان در بخش تجارت/ کردستان قطب توت‌فرنگی کشور است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر لزوم تولید غذاها و میوه‌های با قابلیت دارویی گفت: از مزیت‌های استان در زمینه تجارت کمتر استفاده شده است.

کمبود استفاده از مزیت‌های استان در بخش تجارت/ کردستان قطب توت‌فرنگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در جمع توت‌فرنگی‌کاران برتر استان با بیان لزوم تغییر در نگاه به زندگی اظهار کرد: نگاه تشریفاتی به برخی نعمت‌های خداوند وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی افزود: خداوند هرچه که آفریده است در آن خاصیتی قرار داده و حتی فصل به عمل آمدن آن هم حساب شده و از روی برنامه است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه در اسلام بر توجه همزمان به جسم و روح تأکید شده است، خاطرنشان کرد: انسان وظیفه دارد در راستای حفظ سلامتی تن خود با استفاده از نعمات خداوندی بکوشد.

شاهرودی توت‌ فرنگی را میوه‌ای دارویی و جزو بهترین تصفیه‌ کننده‌های خون عنوان کرد و گفت: این میوه در تولید خون برای انسان‌های مبتلا به کم‌خونی نیز نقش بسزایی دارد.

وی برخی دیگر از خواص توت ‌فرنگی را وجود فسفر در آن، خاصیت ضدسرطانی و رساننده خون به مغز عنوان کرد و افزود: باید با توسعه و افزایش نعمت‌های الهی تعداد بیشتری از بندگان خدا را از آنها بهره‌مند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان تأثیر کشت و تولید توت‌فرنگی بر اشتغال غیر مستقیم را با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در این بخش انکار ناشدنی دانست و تصریح کرد: در این زمینه انتظار از مسئولان بالاست.

شاهرودی با بیان اینکه باید تولید اقلامی که موجبات افزایش سلامتی است در دستور کار قرار گیرد شرایط مناسب آب و هوایی استان کردستان را در این زمینه بسیار مساعد توصیف کرد.

وی با گلایه از اینکه از مزیت‌های استان در بخش تجارت کمتر استفاده شده است، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری مناسب روی اقلامی چون توت‌فرنگی صورت گیرد و آن را با کیفیت بالا صادر کنیم علاوه بر استفاده درست از نعمت خدا صرفه اقتصادی مناسبی را هم به دنبال خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان این استان را قطب توت‌فرنگی کشور خواند و اظهار کرد: با کار بر روی صنایع تبدیل و استفاده از پودر توت به عنوان دارو می‌توان نتایج شگرفی به دست آورد.

شاهرودی یکی از راهکارهای توسعه در این بخش را توجه به بسته‌بندی مناسب محصولات از قبیل توت‌فرنگی عنوان کرد و گفت: این کار نیاز به بودجه چندانی نداشته و تنها تفکر، خلاقیت و برنامه‌ریزی می‌‌خواهد.

وی از دیگر مزیت‌های محصول توت‌فرنگی را استعداد کشت در زمین‌های قطعه قطعه و ناهموار دانست و اظهار کرد: با تبدیل توت‌فرنگی به محصولاتی که در آینده هم بتوان از آن استفاده کرد گام‌های بلندی در راستای تحقق حماسه اقتصادی برداشته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ کشاورزان و باغداران استان دوشادوش سایر اقشار مختلف مردم در روز 24 خرداد‌ماه با حضور پای صندوق‌های رأی نسبت به ادای وظیفه و دین خود به آرمان‌های نظام و انقلاب عمل کنند.

انتهای پیام/79012/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول