اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

توسعه تجارت الکترونیکی خراسان‌رضوی در دستور کار قرار گرفت

معاون توسعه تجارت خارجی صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: در سال جاری، توسعه تجارت الکترونیکی خراسان‌رضوی به عنوان یکی از پروژه‌های کاری در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه تجارت الکترونیکی خراسان‌رضوی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی، محمدرضا موحد در نخستین نشست میز توسعه تجارت الکترونیک در این سازمان اظهار داشت: تجارت الکترونیک گامی مهم به سوی توسعه اقتصادی است.

وی افزود: در راستای برنامه‌های اجرایی سازمان توسعه تجارت کشور و سیاست‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای بهره‌گیری و استفاده مطلوب واحدهای تجاری و تولیدی استان از ابزارهای تجارت الکترونیکی توسعه تجاری، برگزاری جلسات این میز در سال جاری تدوین شده است.

وی افزود: تجارت الکترونیکی در جهان از رونق زیادی برخوردار است و حجم غیر قابل تصوری از مبادلات را به خود اختصاص داده است.

موحد تصریح کرد: ضرورت توسعه اقتصادی کشور و دستیابی به سهم لازم از تجارت جهانی و حفظ جایگاه فعلی کشور در جهان الزاماً توسعه سریع و همه جانبه تجارت الکترونیکی را فرا روی ما قرار می‌دهد.

وی بر ضرورت حرکت برنامه‌ای، علمی، توانمند و توسعه یافته بنگاه‌های اقتصادی کشور همانند تولیدی و تجاری تأکید کرد و گفت: به این منظور با برگزاری میز توسعه تجارت الکترونیکی، بهره‌گیری و استفاده مطلوب واحدهای تجاری و تولیدی استان از ابزارهای تجارت الکترونیکی در توسعه و رقابت تجاری و حضور مؤثر در بازارهای صادراتی، پیگیری می‌شود.

موحد افزود: از جمله الزاماتی که با برگزاری این میز در استان دنبال می‌شود می‌توان به مواردی چون توجه به استراتژی علمی و هدفمند کردن بازار، انتخاب استراتژی مناسب و مطلوب تجارت الکترونیکی و تقویت زیرساخت‌های تجارت الکترونیکی در واحدهای تولیدی و تجاری اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین بهینه‌سازی سایت‌های تجاری به صورت حرفه‌ای و تخصصی، استفاده از سیستم‌های پشتیبانی و تصمیم‌گیری هوشمند، استفاده از ابزارهای تخصصی شناسایی و معرفی کالاها و تولیدات از قبیل ایران کد و کدهای بین المللی کالا و خدمات از دیگر مزایای برگزاری این میز است.

وی ورود به مباحث جدید در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را که نقش مؤثر و ارزنده‌ای در توسعه کلان تجارت می‌تواند داشته باشد، حائز اهمیت برشمرد و گفت: در این جهت در نخستین گام، در بخش خدمات، توسعه تجارت الکترونیکی مد نظر است.

وی ا‌ظهار داشت: تاکنون اقداماتی در سطح کشور برای تحقق توسعه تجارت الکترونیکی انجام شده است اما این امر نیازمند کار جمعی و فرابخشی است.

موحد با بیان اینکه باید تجار، فعالان اقتصادی، صنعتگران و فعالان صنفی را به استفاده از روش‌هایی که در تجارت الکترونیکی در دنیا مرسوم است حساس کنیم، گفت: تجارت در کشور ما به صورت سنتی است و باید فضا و فرصتی فراهم شود تا با استفاده از ابزارهای تحکیم بستر فعالیت‌ها جدیدتر و به هنگام شده و تجارت از حالت سنتی خارج شود.

وی هدف از این اقدامات را استفاده مطلوب واحدهای تجاری و تولیدی برای حضور مؤثرتر در صادرات کالاهایشان دانست و تصریح کرد: باید استراتژی مناسبی در توسعه تجارت الکترونیکی تعریف و تدوین کنیم.

موحد تأکید کرد: در این راستا تهیه بانک اطلاعاتی برای استفاده مؤثر و مفید در این طرح و تشکیل کمیته علمی متشکل از بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف هدف‌گذاری شده است که فاز نخست اجرای آن در سه ماهه اول امسال با برگزاری این میز آغاز شده است.

انتهای پیام/70006/ق/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول