اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

تحول در تجارت خارجی کردستان از طریق مرزهای رسمی محقق شد

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان با اشاره فعالیت سه بازارچه و دو مرز رسمی در کردستان گفت: شاهد تحول در تجارت خارجی کردستان از این طرق و با محوریت دولت بوده‌ایم.

تحول در تجارت خارجی کردستان از طریق مرزهای رسمی محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، ارسلان ازهاری در نشست مشترک مسئولان گمرکات کشور با مسئولان و فعالان بخش خصوصی استان کردستان در مرز باشماق شهرستان مریوان اظهار داشت: کردستان دارای سه بازارچه و دو مرز رسمی با کشور عراق است که از این میان نقش گمرک رسمی باشماق بسیار حیاتی است.

وی با بیان فعالیت‌های صورت گرفته در این مناطق تصریح کرد: با محوریت دولت شاهد تحول در تجارت خارجی کردستان بوده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان با اشاره به مبادلات تجاری 5 میلیارد دلاری در سال از مرز باشماق خاطرنشان کرد: رویه‌های گمرکی مناسبی اعمال می‌شود که مناسب است اما لزوم توجهات بیشتر را نیز می‌طلبد.

ازهاری با اشاره به آمادگی طرف عراقی به منظور افزایش همکاری‌ها با ایران خاطرنشان کرد: با توجه به قرابت فرهنگی بین دو منطقه که امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود تفاهم‌نامه‌های لازم بین دو طرف منعقد شده تا با این اقدام زمینه افزایش فعالیت‌های تجاری فراهم شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه موضوعات مرتبط با مرز باشماق و چالش‌های پیش‌رو تنها محدود به اداره گمرکات نیست عنوان کرد: دستگاه‌های دیگری نیز در این زمینه مسئولیت دارند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان یکی از محورهای مدنظر در این باره را توجه به عملیات جاده سنندج به مریوان ذکر کرد و گفت: باید این مسیر هر چه سریع‌تر به منظور تسهیل در عبور و مرور احداث شود.

ازهاری به مدیریت واحد در مبادلات مرزی به عنوان یکی از راهکارهای رفع مشکلات یاد کرد و گفت: باید حمل یکسره کالا در مرز باشماق عملیاتی شود.

وی همچنین فعالیت مرز باشماق به شکل 24 ساعته و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را از دیگر فعالیت‌های ضروری در راستای ارتقای وضعیت این بازار دانست.

معاون برنامه‌ریزی استانداری کردستان در پایان از آغاز مذاکرات با طرف‌های عراقی به منظور پذیرش استاندارد طرفین خبر داد و ابراز امیدواری کرد با این اقدام زمینه لازم برای رشد و بالندگی مرز باشماق فراهم شود.

انتهای پیام/79012/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول