اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی صورت می‌گیرد

افتتاح 2 پروژه آبخیزداری در آذربایجان غربی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: دو پروژه آبخیزداری به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می‌شود.

افتتاح 2 پروژه آبخیزداری در آذربایجان غربی

علی پیرمرادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: روز هفتم تیر به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی دو پروژه آبخیزداری در شهرستان‌های ارومیه و خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به مشخصات نخستین پروژه اشاره کرد و افزود: نخستین پروژه در زیر حوزه خلیفتان قرار دارد که محدوده مطالعاتی این طرح بیش از 16 هزار و 200 هکتار بوده که این زیر حوزه بخشی از قلمرو مطالعاتی حوزه آبریز دریاچه ارومیه است.

پیرمرادی با بیان اینکه براساس بررسی‌ها و اندازه‌گیری‌های انجام شده، این طرح تیپ‌های گیاهی 5 هزار هکتار از اراضی مورد مطالعه را نیز در بر می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این طرح دو نوع عملیات اعم از مکانیکی که احداث سازه‌های ملاتی و خشکه‌چین به تعداد 25 سازه بوده و دیگری عملیات حفاظت، قرق و کپه‌کاری بوده که در یک هزار و 400 هکتار انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: برای این طرح در حوزه خلیفتان ارومیه بیش از 9 میلیارد و 625 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.

وی به دومین پروژه قابل بهره‌برداری واقع در منطقه هندوان شهرستان خوی اشاره و تصریح کرد: حوزه مطالعاتی این پروژه 6 هزار و 780 هکتار بوده و این زیرحوزه جزو حوزه آبخیز قطور چای و نیز حوزه رودخانه رود ارس است.

پیرمرادی اضافه کرد: این پروژه در دو نوع عملیات مکانیکی که شامل چهار سازه و عملیات بیولوژیکی است در مساحتی به میزان 900 هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده برای این پروژه، اظهار داشت: برای اجرای این پروژه بیش از 2 میلیارد و 550 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول