اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین عنوان کرد

کمبود مسجد در برخی محله‌های شهر قزوین

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: مردم شهر قزوین در برخی از محله‌ها با کمبود مسجد رو به‌ رو هستند که با احداث این مکان مقدس در کوتاه‌ترین زمان می‌توان این مشکل را سریع‌تر برطرف کرد.

کمبود مسجد در برخی محله‌های شهر قزوین

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی عصر امروز در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی از محله‌های شهر قزوین مسجد وجود ندارد و شهروندان باید برای مراجعه به این مکان مقدس مسافتی طولانی را طی کنند، اظهار داشت: با احداث مکان فوق در این محله‌ها می‌توان زمان رفت‌ و آمد مردم را به مساجد کمتر کرد.

موسوی با بیان اینکه برای اتمام عملیات اجرایی برخی از مساجد در مساحت‌های بالا مدت ‌زمان زیادی لازم است، بیان کرد: با احداث مساجدی در مساحت‌های کمتر از 300 متر می‌توان در کوتاه‌ترین زمان مشکل کمبود این مکان مقدس را در برخی از محله‌های شهر قزوین برطرف کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین عنوان کرد: شهرداری قزوین باید برای مکان‌یابی ساخت مسجد در محله‌های شهر قزوین با اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هماهنگی‌های لازم را انجام دهد تا این مکان مقدس در این مکان‌ها احداث شود.

رفع مشکل تعطیلی مساجد در قزوین

این مسئول با اشاره به اینکه مسافران در بدو ورود به شهر قزوین به دلیل تعطیلی مسجدهای این شهر با مشکل مکان مناسب برای اقامه نماز مواجه می‌شوند، اذعان داشت: نبودن خادم، از جمله مشکلات بسته بودن درب این مکان مقدس است.

موسوی بیان کرد: باید 20 مسجد در ورودی‌های شهر قزوین مانند ولی‌عصر (عج)، شیشه‌گر، خاتم‌الانبیا و حجتیه که ازدحام جمعیت مردم و مسافران در این مکان‌های مقدس بیشتر است شناسایی شود تا با پرداخت مبالغی به خادمان این مساجد از آنان خواست تا درب این مکان را در بیشتر ساعت‌های روز باز نگه‌دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین اضافه کرد: شهرداری قزوین با حمایت‌های لازم از خادمان این 20 مسجد می‌تواند در باز نگه داشتن درب این مکان‌ مقدس در شهر قزوین کمک بسزایی کند تا مشکل مکان مناسب اقامه نماز مسافران در این شهر برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه برخی خادمان مساجد شهر قزوین بلافاصله بعد از اقامه نماز درب این مکان مقدس را می‌بندند، یادآور شد: باید درب مساجد دو ساعت بعد از اقامه نماز باز باشد تا نمازگزاران و مسافرانی که نتوانستند به موقع در این مکان حاضر شوند نمازشان را اقامه کنند.

احداث نمازخانه در برخی از ورودی‌های شهر قزوین

این مسئول با بیان اینکه در برخی از پارک‌ها شهر قزوین نمازخانه وجود ندارد و مسافران با عدم مکان مناسب برای اقامه نماز رو به رو می‌شوند، اذعان داشت: باید نمازخانه پارک‌های مهم شهر قزوین که محل عبور و مرور بیشتر مسافران است شناسایی و دایر شوند تا این مشکل برطرف شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با بیان این مطلب افزود: متأسفانه در برخی از ورودی‌های شهر قزوین نیز نماز‌خانه وجود ندارد که باید با احداث این مکان‌ مشکل مسافران را برای اقامه نماز برطرف کرد.

موسوی ابراز داشت: همچنین در برخی از پایانه‌های مسافربری برون‌شهری و درون‌شهری شهر قزوین نمازخانه وجود ندارد که برای برطرف کردن این مشکل نیز شهرداری قزوین باید با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته شهرداری قزوین 250 میلیون تومان برای فعالیت‌های قرآنی جوانان اختصاص داده تا هر دانش‌آموزی که موفق به حفظ یک جز قرآن شود از مبلغ 50 هزار تومانی هدیه این نهاد برخوردار شود، بیان کرد: اجرای این برنامه موجب شد تا علاقه و انگیزه دانش‌آموزان قزوینی برای حفظ قرآن در این شهر ارتقا یابد.

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین اضافه کرد: امیدواریم امسال نیز شهرداری قزوین برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در بین جوانان حمایت‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول