اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از ماه شعبان صورت گرفت

اهتزاز پرچم سبز علوی بر فراز گنبد فیروزه‌ای مسجد جمکران

امروز در نخستین روز از ماه شعبان زائران مسجد مقدس جمکران شاهد برگزاری مراسم تعویض پرچم گنبد این مسجد شریف بودند.

اهتزاز پرچم سبز علوی بر فراز گنبد فیروزه‌ای مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در نخستین روز از ماه شعبان‌المعظم مراسم تعویض پرچم گنبد رنگ مسجد مقدس جمکران با حضور جمعی از مدیران، خادمان و زائران این مکان مقدس برگزار شد.

این پرچم سبز رنگ منقش به آرم مسجد مقدس جمکران بوده و در طول سال بر فراز گنبد فیروزه‌ای مسجد به اهتزاز در می‌آید.

آرم مسجد، شاهکار گرافیکی استاد نجابتی از اساتید بزرگ گرافیک معاصر بوده و لغت «یا صاحب‌الزمان» به شکل و قالب یک مسجد تایپوگرافی شده و آرم جمهوری اسلامی (لا اله الا الله) بر فراز آن قرار دارد.

پرچم با اندازه‌ای حدوداً 2.5 متر در 1.5 متر، به صورت دو لایه و تکه‌دوزی شده بوده و در ارتفاع حدوداً 45 متری از سطح زمین نصب شده و از نمادهای تصویری مسجد مقدس جمکران است.

 

گفتنی است مسجد مقدس جمکران این روزها در تب و تاب پذیرایی از میهمانان این مکان شریف است که در سالروز ولادت منجی عالم بشریت به میعادگاه عاشقان آن حضرت مشرف می‌شوند. چند روز دیگر این مکان مقدس که با دستور مستقیم حضرت ولی عصر (عج) بنا نهاده شده شاهد حضور هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان آخرین ذخیره الهی بر روی زمین خواهد بود که از اقصی نقاط این کره خاکی خود را به جمکران می‌رسانند تا بار دیگر با امام زمان خود تجدید بیعت کرده و در گوشه‌ای از این میعادگاه عشق ساعاتی را با مولای خود خلوت گزینند.

تا به امروز تمام صحن‌ها، رواق‌ها و شبستان‌های این مکان مقدس چراغانی شده و مجموعه خادمین مسجد در حال تدارک امکانات استقبال و پذیرایی از خیل عاشقان و منتظران امام زمان (عج) هستند.

انتهای پیام/78009/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول