اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های جالب مصاحبه مطبوعاتی مسئولان انتخابات در البرز

هشدار جدی استاندار البرز به تهمت‌زنندگان

نخستین مصاحبه مطبوعاتی استاندار البرز و مسئولان برگزاری انتخابات در این استان با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

هشدار جدی استاندار البرز به تهمت‌زنندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اصغر عربیان استاندار البرز، ناصر رجبی رئیس ستاد انتخابات این استان، محمد جواد کولویند رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و عزیز اکبریان رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر کرج بعدازظهر امروز نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود را پس از انتخابات برگزار کردند.

این جلسه حاشیه‌های جالبی داشت که به شرح زیر است:

* خبرنگاران استقبال خوبی از این نشست خبری داشتند و حدود 70 خبرنگار، عکاس و گزارشگران صدا و سیما از جمله سیمای البرز در این نشست حضور داشتند.

* جلسه فوق بیش از سه ساعت به طول انجامید و طولانی‌ترین مصاحبه مطبوعاتی استاندار و مسئولان ستاد انتخابات استان البرز لقب گرفت.

* یکی از کاندیداهای انتخابات شورای شهر کرج که خبرنگار است در این جلسه حضور داشت.

* حدود پنج یا شش نفر از مجموع خبرنگاران حاضر در جلسه فوق به نتایج اعلام شده انتخابات شوراها در کرج انتقاد داشتند که اکثر آنها از بستگان و نزدیکان کاندیداهای ناکام انتخابات هستند.

این خبرنگاران پرسش‌هایی را درباره برخی تخلفات صورت گرفته در زمان برگزاری انتخابات مطرح می‌کردند و به همین دلیل استاندار البرز و دیگر مسئولان بارها اعلام داشتند که در صورت ارائه مستندات، این مطالب را به صورت قانونی پیگیری خواهند کرد.

* در بخشی از این جلسه اصغر عربیان استاندار البرز گفت: من خود را در کنار نامزدهای معترض می‌دانم و از تمام توانم برای پیگیری شکایت‌ها استفاده خواهم کرد.

*‌ دو نفر از خبرنگاران در این جلسه پس از صحبت‌های خود اقدام به شعرخوانی کردند که با واکنش استاندار البرز روبه‌رو شد. یکی از این خبرنگاران قطعه شعری به این مضمون قرائت کرد:

بوی باران تازه می‌آید - نکند بوی چشم‌تر باشد

سخنی از وفا شنیده نشد - نکند گوش خلق کر باشد

نکند عشق در برابر عقل - دست از پا درازتر باشد

نکند پرده چون فرو افتد – داستان، داستان زر باشد

زیر این نیم کاسه‌های قشنگ -  نکند کاسه‌ای دگر باشد

پس از پایان شعرخوانی وی، استاندار البرز با انتقاد گفت: این چه مطالبی است که مطرح می‌کنید؟ بحث کاسه و نیم کاسه‌ را چرا مطرح می‌کنید؟ من تاکید دارم که همه شکایات را بررسی می‌کنیم و قانون هم در این زمینه شفاف است و ابهامی نداریم. منتهی خارج از چارچوب قانون نمی‌توان کاری کرد.

* یکی از خبرنگاران که در این دوره از انتخابات شورای شهر به عنوان نامزد فعالیت داشت، در بخشی از این جلسه با فریاد گفت: آقای استاندار من نامزد بودم و زندگی‌ام نابود شد. باید به اعتراض‌ها رسیدگی کنید که عربیان با قطع سخنان وی گفت: اینجا مصاحبه مطبوعاتی است و خبرنگاران حضور دارند و اگر قرار است و اگر پرسشی دارید به عنوان خبرنگار مطرح کنید، نه کاندیدا.

* خبرنگار دیگری نیز پس از قرائت قطعه شعری خطاب به مسئولان برگزاری انتخابات در استان البرز گفت: هر کسی که این انتخابات را مهندسی کرده است، خیلی خوب کار خود را انجام داده که باز هم استاندار البرز سخنان وی را قطع کرد و گفت: این چه ادبیاتی است که استفاده می‌کنید؟ مهندسی انتخابات یعنی چه؟ چرا با بیان اینگونه مطالب کام مردم را تلخ می‌کنید.

این خبرنگار پاسخ داد: منظور من مهندسی مثبت بود که در واکنش استاندار البرز گفت: استفاده از این کلمات غلط است. مهندسی منفی و مثبت یعنی چه؟

* یکی از خبرنگاران در زمان طرح سوال به تقدیر از عملکرد ستاد انتخابات استان البرز پرداخت و گفت: من همیشه منتقد بودم و نماینده رسانه انتقادی هم هستم، اما می‌خواهم اینجا از دست‌اندرکاران انتخابات تشکر کنم، چراکه شاهد بودم همه برای برگزاری انتخابات سالم و قانونی تلاش کردند.

با طولانی شدن سخنان وی استاندار البرز این بار گفت: از تشکر شما سپاسگزاریم، لطفا سوال خود را بپرسید.

* یکی از خبرنگاران که چندین بار و هر بار چند سوال را مطرح و در آن اتهاماتی به انتخابات وارد می‌کرد، با واکنش استاندار البرز مواجه شد.

عربیان خطاب به همه خبرنگاران و به ویژه حدود پنج خبرنگار معترض گفت: من به شما علاقه دارم و از روی خیرخواهی می‌گویم این حرف‌هایی که می‌زنید اگر اثبات نشود جرم است. من قاضی بودم و درس حقوق خوانده‌ام و حقوق درس می‌دهم. این مطالبی که می‌گوید و از روی عصبانیت مطرح می‌کنید، اگر نتوانیم اثبات کنید، مرتکب جرم شده‌اید. شما در قالب سوال تهمت می‌زنید و تهمت زدن جرم است و حکم قضایی دارد.

* خبرنگار فارس در این جلسه از استاندار البرز پرسید که چرا تاکنون میزان دقیق مشارکت مردم در استان البرز و تعداد آرای ماخوذه اعلام نشده است که استاندار البرز و رئیس ستاد انتخابات این استان تنها به بیان تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها اکتفا کردند.

وقتی خبرنگار فارس پرسش خود را تکرار کرد، اصغر عربیان گفت: آمار دقیق شرکت‌کنندگان در انتخابات شوراها را الان در اختیار ندارم که با تعجب خبرنگاران حاضر روبه‌رو شد.

* و بالاخره اینکه یکی از خبرنگاران در این جلسه به طعنه به عزیز اکبریان و محمدجواد کولویند نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: شما در انتخابات از یک کاندیدا حمایت کردید و امیدواریم حالا که کاندیدای مورد حمایت شما در انتخابات ریاست جمهوری رای نیاورده، برای کرج بد نشود که این شوخی با تشویق و کف زدن‌های دیگر خبرنگاران حاضر در جلسه همراهی شد.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول