اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه اقبال مردم به ورزش‌کاران در انتخابات شوراهای شهر

غالب شدن اسم و رسم ورزشکاران در لیست‌های جدید شوراهای شهر

اقبال مردم به ورزشی‌ها در انتخابات شوراهای شهر ثابت می‌کند که ورزش حلقه مفقوده‌ای در مدیریت شهرها است که می‌تواند با انسجام بخشیدن به فعالیت‌های این حوزه، نشاط و شادابی و سلامت شهروندان را به همراه داشته باشد.

غالب شدن اسم و رسم ورزشکاران در لیست‌های جدید شوراهای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از اعلام نتایج قطعی انتخابات شوراهای شهر در سراسر کشور، افراد بسیاری از جامعه ورزش توانستند با جلب اعتماد مردم به پارلمان‌های شهری راه پیدا کنند.

در استان اصفهان نیز تعدادی از افراد شاخص در حوزه ورزش در شهرهای مختلف کاندیدا شده بودند و بیشتر کاندیداهای غیر ورزشی نیز برای جلب نظر رأی دهندگان، در تبلیغاتشان به سوابق ورزشی خود اشاره کرده بودند.

با پایان یافتن شمارش آرای شورای شهر، رسول جزینی مربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی توانست در لیست 21 نفره شورای شهر اصفهان راه پیدا کند.

جزینی یکی از کشتی‌گیران اصفهانی است که چند سالی است به جرگه مربیان پیوسته و سال گذشته نیز به همراه تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات المپیک 2012 شرکت کرد.

جزینی تا قبل از المپیک چندان برای ورزش دوستان اصفهانی شناخته شده نبود اما موفقیت تیم ملی کشتی فرنگی و پرداخت رسانه‌ها به این موضوع موجب شد تا جزینی در عرض یک سال به چهره نام آشنایی تبدیل شود.

در شهر اصفهان چند چهره ورزشی دیگر نیز برای انتخابات شوراهای شهر ثبت نام کرده بودند که شاخص‌ترین‌ آنها رشید خدابخش مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بود.

خدابخش که سال گذشته جای خود را به محمدرضا محمدجواهری داده بود، در حال حاضر به‌عنوان مشاور وزیر ورزش فعالیت دارد، اما با وجود تبلیغات و رپورتاژهای رسانه‌ای زیاد نتوانست راهی به شورای شهر پیدا کند.

در شهر لنجان نیز محمد باتوانی قهرمان کاراته جهان کاندیدا شده بود و توانست به شورای شهر لنجان راه پیدا کند.

باتوانی که یک بار دیگر شانسش را در انتخابات مجلس شورای اسلامی آزموده بود، این بار در شورای شهر توانست رأی اعتماد همشهریانش را جلب کند.

*حضور پر رنگ ورزشی‌ها در شورای شهر

انتخابات این دوره شورای شهر در شهرهای مختلف کشور با حضور پررنگ ورزشی‌ها همراه بود که این موضوع در شهر تهران نمود بیشتری داشت.

علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی، حبیب کاشانی، احمد دنیا و عباس جدیدی در لیست 31 نفره شورای شهر تهران حضور داشتند.

جعفر جعفری مدیرعامل سابق تراکتورسازی به شورای شهر تبریز راه یافت، هدایت الله ممبینی داور فدراسیون فوتبال عضو شورای شهر شده و همچنین فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران هم به عنوان شورای شهر زنجان انتخاب شد و در نهایت بهنام محمودی در کرج به شورای شهر راه پیدا کرد.

*شهر با نشاط هدف حضور ورزشی‌ها در شورای شهر

حضور پررنگ ورزشی‌ها در انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان و سایر شهرها را در صورتی می‌توان به فال نیک گرفت که این افراد برای تبدیل اصفهان به شهری پویا و سرزنده با مردمی سالم و تندرست پیش قدم شده باشند.

طبیعی است که در یک شهر سرزنده و سالم ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی و تقویت روحیه نشاط و شادابی در جامعه با حرکت به سمت برنامه‌های سلامت‌محور، گسترش فضاهای ورزشی بانوان در سطح شهر اصفهان و اهمیت توجه به شاخصه‌های سلامت جسمی و روحی در بین مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و چه کاندیداهای ورزشی و چه غیر ورزشی‌ها باید این اصول را مدنظر خود داشته باشند.

ورزش از جمله وظایفی است که طبق قانون به عهده وزارت ورزش و جوانان گذاشته شده و در استان‌ها نیز ادارات ورزش و جوانان ایفاگر این وظیفه هستند و از این رو ورزش ارتباط مستقیمی با شوراهای شهر پیدا نخواهد کرد.

با این حال ورزش همگانی به شهرداری‌ها سپرده شده و شوراهای اسلامی می‌توانند با قوانینی که در این زمینه تدوین می‌کنند، در حوزه ورزش همگانی نقش‌آفرینی کنند، ضمن اینکه ایجاد سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های ورزشی در سطح محلات شهر اصفهان نیز می‌تواند گام موثری در راستای پیشرفت ورزش باشد البته به شرطی که اهداف و اغراض سیاسی، گروهی و جناحی و یا شخصی در این ورود دخیل نباشد.

انتهای پیام/63006/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول