اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

رونق نماز در دانشگاه‌های استان زنجان پایین است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: متاسفانه رونق نماز در دانشگاه‌های استان زنجان پایین است.

رونق نماز در دانشگاه‌های استان زنجان پایین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز اظهار داشت: نماز یک امر بسیار مهمی است که تعطیلی‌بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام اسلامی و دینی است، خاطرنشان کرد: حکومت در دست اقشاری است که خود متدین و پایبند به دین و عاملان دین هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید زمینه اقامه نماز در جامعه فراهم شود، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی مسئولان هم باید خود به این تکلیف پرداخته و هم زمینه لازم برای اقامه نماز سایر افراد را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسترهای لازم باید در زمینه ترغیب، تشویق و رونق نماز فراهم شود، اضافه کرد: در این زمینه باید همه تلاش کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ادارات و سازمان‌های مرتبط با نماز باید در این زمینه در استان زنجان فعال‌تر شوند، ادامه داد: نباید نماز مظلوم واقع شود.

وی با تاکید بر اینکه نماز در وقت نخستین باید مورد توجه و اهمیت کارمندان ادارات استان زنجان باشد، یادآور شد: خود افراد نیز باید احساس حضور بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رونق نماز جماعت در هر اداره‌ای به دلیل اهمیتی است که مدیر آن دستگاه نسبت به این مقوله قائل می‌شود، اذعان داشت: باید در این راستا برنامه‌ریزی‌های سازنده‌ای صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گام بسیار بزرگی در راستای ترویج نماز و فرهنگ آن در مدارس برداشته است، افزود: حضور امام جماعت تاثیر روانی بیشتری به منظور آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دینی دارد.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: متاسفانه رونق نماز در دانشگاه‌های استان زنجان پایین است و باید در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش بیشتری در زمینه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها شود تا این مقوله رونق زیادی داشته باشد، افزود: نباید تلاش دستگاه‌ها در این زمینه کم شود.

انتهای پیام/73006/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول