اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز قزوین خواستار شد

تعریف ردیف بودجه ترویج اقامه نماز در شهرداری قزوین

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: در شهرداری قزوین باید برای ترویج بهتر اقامه نماز بین شهروندان ردیف بودجه‌ای تعریف شود.

تعریف ردیف بودجه ترویج اقامه نماز در شهرداری قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدقریش موسوی در نشست شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات مردمی این شورا برگزار شد، اظهار داشت: برای ترویج بهتر اقامه نماز بین شهروندان در شهرداری قزوین ردیف بودجه‌ای تعریف شود تا ستاد اقامه نماز استان با بهره‌مندی از این بودجه بتواند برنامه‌های فرهنگی مطلوبی را در راستای تحقق این هدف اجرا کند.

وی با اشاره به تعریف ردیف بودجه نماز در استانداری افزود: ستاد اقامه نماز استان قزوین می‌تواند برخی برنامه‌های فرهنگی را با بودجه تعریف شده، در این ستاد و استانداری اجرا کند و در برخی دیگر از برنامه‌ها نیازمند حمایت دستگاه‌های دیگر اجرایی از جمله شهرداری قزوین است.

موسوی اظهار امیدواری کرد که شورای شهر و شهرداری قزوین در این راستا مساعدت‌های لازم را انجام دهد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «باید برای ترویج اقامه نماز برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی شود»، بیان کرد: در برنامه‌های کوتاه‌مدت باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای ترویج این فریضه دینی استفاده کرد تا نماز به نحو مطلوبی در بین مردم اقامه شود.

این مسئول اضافه کرد: شوراهای اسلامی از جمله ظرفیت‌های بزرگ برای ترویج اقامه نماز در بین مردم است که باید با به‌کارگیری این ظرفیت و استفاده از پیشنهادها و نظرات اعضای این شورا، این سنت حسنه را در شهر قزوین به خوبی احیا کرد.

موسوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین موظفند وضعیت کیفی و کمی اقامه نماز کارمندان و خانواده‌های آنان را ارتقا دهند، عنوان کرد: شهرداری قزوین نیز باید این اقدام مهم را در بین کارکنان اجرا کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اینکه برخی از کارمندان دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل دخانیات و دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با گذراندن دوره 28 ساعته با آداب و نحوه صحیح قرائت نماز آشنا شدند، پیشنهاد کرد کارمندان شهرداری قزوین این دوره را با هدف افزایش کیفی و کمی اقامه نماز خود بگذرانند.

موسوی با بیان اینکه ستاد اقامه نماز برنامه‌های مختلف فرهنگی را برای ترویج و برپایی به موقع این فریضه دینی در بین قشرهای مختلف جامعه اجرا می‌کند، اذعان کرد: شهرداری قزوین نیز با حمایت از برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز می‌تواند نقش بسزایی در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

این مسئول متذکر شد: سال گذشته در ماه مبارک رمضان مسابقه کتابخوانی در بین دانش‌آموزان در مساجد برگزار شد که به 150 نفر از برگزیدگان این مسابقه با کمک شهرداری قزوین مبلغ 20 هزار تومان پرداخت شد.

موسوی اجرای این برنامه‌ را از جمله حمایت‌های این نهاد در ترویج این فریضه دینی بین جوانان به ستاد اقامه نماز استان ذکر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قزوین با اشاره به اینکه حضور مردم در مساجد برای اقامه نماز می‌تواند مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را کاهش دهد، بیان کرد: بر این اساس باید با به‌کارگیری راهکارهای مناسب و اجرای برنامه‌های فرهنگی مطلوب این فریضه دینی بیشتر در بین آنان ترویج یابد.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول