اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد اردبیل:

اهدای 200 جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد اردبیل در ماه شعبان

مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: اهدای 200 جهیزیه به نوعروسان، مبلغ 200 میلیون تومان هزینه شده که در کنار آن برای 50 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت هدیه ازدواج داده شده است که ارزش آن حدود 10 میلیون تومان بوده است.

اهدای 200 جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد اردبیل در ماه شعبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در بازدید از کارگاه‌های آموزشی ازدواج در اردبیل اظهار داشت: در مکتب اسلام ازدواج به عنوان یکی از عوامل و عناصر تقویت و تداوم فرهنگ زندگی سالم همراه با تداوم یک همزیستی مسالمت‌آمیز است که قطعاً در مکتب اسلام نیز معیارها و شاخصه‌های عمده و ممتاز برای آن اعلام شده است.

وی با یادآوری اینکه کمیته امداد در حد وسع و توان خود از ازدواج و تحکیم بنیان خانواده به شیوه‌های مختلف حمایت کرده و مددجویان تحت پوشش خود را از امتیازات و شاخصه‌های ممتاز در این زمینه بهره‌مند کرده است، عنوان کرد: در این ارتباط و در سه ماه اول امسال با اهدای جهیزیه برای 200 نوعروس زیر‌پوشش این نهاد بستری را فراهم کرده تا آنها زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل افزود: هر چند این جهیزیه در حقیقت کمک حالی به آغاز زندگی جوانان و زوج‌های در آستانه ازدواج است اما قطعاً کافی به نظر نمی‌رسد که امیدواریم خانواده‌ها و والدین نیز در آغاز زندگی مشترک دست فرزندانشان را بگیرند تا مشکلات و نارسایی‌ها زمینه گله‌مندی و برخی کدورت‌ها در آغاز زندگی را فراهم نیاورد.

زلالی ادامه داد: ما در کنار اهدای جهیزیه برای زوج‌های جوان و نوعروسان برنامه‌های آموزشی، مشاوره‌ای و کارگاه‌های تعلیمی مبانی زناشویی و ازدواج را برگزار می‌کنیم که در این کلاس‌ها سعی می‌شود جدید‌ترین شیوه‌ها و روش‌های ارتباط متقابل و همچنین رفتارهای مسالمت‌آمیز بین زوج‌های جوان به آنها آموزش داده شود.

این مسئول تصریح کرد: البته در این بین معیار و شاخصی که باید همه ما به آن توجه کنیم شاخصه زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) است که قطعاً‌ الگوگیری از این زندگی ساده و بی‌آلایش سبب می‌شود تا جوانان و زوج‌های در آستانه ازدواج بتوانند با رمز و رموز زندگی که اصلی‌ترین پایه آن تفاهم و همدلی بر اساس ساده‌زیستی است آشنا شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل یادآور شد: ساده‌زیستی زمینه تقویت و تحکیم بنیان خانواده را به وجود آورده و روز به روز به استحکام زندگی و رفتارهای مناسب زوجین کمک خواهد کرد.

زلالی یکی از آداب و رسوم غلط در امر ازدواج را تشریفات و برخی تجملات توصیف کرد و ابراز داشت: اگر این تشریفات و تجملات با دید مثبت و منطقی کنار گذاشته شود ازدواج نه تنها رونق می‌گیرد بلکه خود زوجین نیز با دغدغه کمتر و دلهره‌ای پایین‌تر می‌توانند زندگی خود را آغاز کنند که امیدواریم با بهره‌گیری از مشاوران برجسته و حضور در کارگاه‌های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج مسائل پیرامونی را یاد بگیرند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشند تا با کمترین آسیب زندگی اجتماعی و زناشویی آنها رونق بگیرد.

این مسئول تاکید کرد: ما برای اهدای 200 جهیزیه به نوعروسان، مبلغ 200 میلیون تومان هزینه کردیم و در کنار آن برای 50 نفر از فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت هدیه ازدواج داده شده است که ارزش آن حدود 10 میلیون تومان بوده است.

راه‌اندازی 20 پایگاه اوقات فراغت در تابستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود هفته جوان را گرامی داشت و با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان گفت: کمیته امداد در کنار سایر نهادها و دستگاه‌ها تلاش بی‌وقفه‌ای را در گذراندن فصل اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان تدارک دیده که شامل 20 پایگاه اوقات فراغت است که با برنامه‌های متنوع و با رویکردی جدید از جمله فرهنگی، هنری و مهارت‌آموزی در حوزه کسب و کار و معرفت‌افزایی تلاش می‌کند تا ایام فراغت جوانان و نوجوانان بهتر و شایسته مناسب‌سازی شود.

زلالی همچنین به برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی به همت کانون‌های رهپویان ولایت و همچنین شرکت در اردوهای ورزشی، آموزشی و تفریحی اشاره کرد و افزود: برای تابستان امسال کلاس‌های نقاشی، خیاطی،‌ خوشنویسی، گلدوزی، عکاسی، آموزش رایانه و همچنین کلاس‌های قرآنی، معرفت‌افزایی تدارک دیده شده است که از لحاظ هزینه از منابع حوزه فرهنگی و آموزشی این پایگاه‌ها پشتیبانی مالی می‌شوند.

وی همچنین از فعال بودن پایگاه‌های بسیح مدارس، مساجد و مجتمع‌های فرهنگی و تربیتی، خوابگاه‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری خبر داد و اذعان داشت: به دلیل تقارن فصل تابستان با ایام ماه‌ شعبان و ماه مبارک رمضان جشن‌های نیمه شعبان و محافل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: برنامه‌‌های ما از اول تیر ماه تا پایان مرداد ماه ادامه خواهد داشت و در این دو ماه سعی داریم بهترین و شایسته‌ترین فضای تربیتی و تعلیمی را به همراه مهارت‌آموزی و آموزش‌های لازم برای علاقمندان تدارک ببینیم.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول