اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد خراسان شمالی عنوان کرد

زیر پوشش قرار گرفتن 5700 خانواده نیازمند در کمیته امداد خراسان شمالی

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پنج هزار و 737 خانواده نیازمند استان زیر پوشش خدمات کمیته امداد قرار گرفتند.

زیر پوشش قرار گرفتن 5700 خانواده نیازمند در کمیته امداد خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، محمدعلی اکبریانی اظهار کرد: این خانواده‌ها در قالب 14 هزار و 69 نفر از محل خروج مددجویان توانمند شده و همچنین اعتبار پذیرش جدید نیازمندان در حمایت این نهاد قرار گرفتند.

وی افزود: این نهاد در راستای شناسایی خانواده‌های نیازمند واقعی و رفع مشکلات آنان، اقدام به بررسی در خواست افراد متقاضی کرده و بعد از شناسایی افراد واجدالشرایط، آن‌ها را در چرخه حمایت خود قرار داده است.

اکبریانی با بیان اینکه در حال حاضر 33 هزار و 31 خانواده نیازمند استان به صورت دائم تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: این افراد در 34 سرفصل‌ مختلف از جمله درمان، فرهنگی، اشتغال، مسکن، اکرام ایتام و غیره از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تلاش کمیته امداد در کمک به این نوع خانواده‌ها، بارور کردن استعدادها و همچنین سرمایه‌گذاری برای توانمندی خانواده‌ها است تا با باور توان خود نسبت به رشد استعدادهای خدادادی خود اقدام کنند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: توانمندسازی فرهنگی نخستین گامی است که برای مددجویان این نهاد انجام می‌شود و بعد از این مرحله با برگزاری دوره‌های آموزشی و استعداد سنجی، اقدام به ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت خود برای نیل به توانمندی اقتصادی ایشان اقدام می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی مددجویان تا کنون بیش از سه هزار و 500 خانواده تحت حمایت به خودکفایی رسیده‌اند و از گردونه حمایت این نهاد خارج شده‌اند.

اکبریانی گفت: این نهاد در دهه چهارم خدمت‌گذاری، تلاش خود را برای شناسایی نیازهای خانواده‌ها و تعیین بسته‌های حمایتی متناسب با این نیازها معطوف کرده است و در همین راستا انواع خدمات حمایتی برای محرومان تبیین نموده است به گونه‌ای که محرومان از چرخه دریافت مستمری به سوی ایجاد تولید و رفع مشکلات موردی سوق داده شوند.

انتهای پیام/63002/ط/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول