اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

پرداخت 46 میلیارد و 195 میلیون ریال مستمری برای مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان از پرداخت بیش از 46 میلیارد و 195 میلیون ریال مستمری در دو ماهه نخست سال برای مددجویان این نهاد خبر داد.

پرداخت 46 میلیارد و 195 میلیون ریال مستمری برای مددجویان کمیته امداد گلستان

عباس حاجی‏‌اکبری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار داشت: پرداخت مستمری به منظور رفع بخشی از نیازهای مالی مددجویان تحت حمایت انجام می‏‌شود که در دو ماهه نخست سال‌جاری بیش از 46 میلیارد و 195 میلیون ریال مستمری برای 50 هزار و 482 خانوار تحت حمایت گلستان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مستمری اردیبهشت‌ماه امروز به حساب مددجویان واریز شده، ابراز داشت: مستمری مددجویان به صورت ماهانه پرداخت می‏‌شود و برای خانواده یک نفره 40 هزار تومان، دو نفره 45 هزار تومان، سه نفره 55 هزار تومان، چهار نفره 60 هزار تومان و 5 نفره به بالا 75 هزار تومان در هر ماه پرداخت می‏‌شود. 

پرداخت 450 میلیون ریال کمک هزینه زندگی برای مددجویان

حاجی‌اکبری تصریح کرد: همچنین در این مدت نیز مبلغ 450 میلیون ریال برای کمک هزینه زندگی در راستای پرداخت اجاره مسکن به حدود 700 خانوار تحت حمایت پرداخت شده است.

وی به توانمندسازی مددجویان که یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، اشاره کرد و متذکر شد: کمیته امداد علاوه بر اینکه به خانواده‏‌های دارای شرایط مستمری ماهیانه پرداخت می‏کند، با پرداخت تسهیلات اشتغال برای مددجویان به دنبال فراهم ساختن زمینه اشتغال آنها نیز است. 

رویکرد امداد به سمت توانمندسازی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان یادآور شد: رویکرد کمیته امداد از حمایت‏های صرف به سمت توانمندی و از حمایت دائمی و به صورت مصرف‌کننده منتفی است، به طوری که با برنامه‌‏ریزی و آموزش فنی و حرفه‌‏ای وسیعی که در زمینه اشتغال طی سنوات گذشته انجام گرفته، به آنهایی که توان کار دارند شغل واگذار و به مرور از حمایت خارج خواهند شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد به مسایل فرهنگی جامعه هدف خود توجه وی‍‍‍ژه‌‌ای دارد، افزود: هم‌اکنون طرح جامع آموزش خانواده برای مددجویان در حال اجرا بوده که با اجرای این طرح برای هر خانواده مشاور دینی در نظر گرفته شده تا آسیب‌های خانواده‏‌ها را شناسایی و برای رفع آن بکوشند.

حاجی‌اکبری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) دستگیری از فقرا و تهیدستان را مهم‌تر از پیروزی در جنگ علیه دشمنان می‏دانستند، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک‌رسانی به اقشار نیازمند و ناتوان جامعه را بر عهده داشته و با این اقدام باری از دوش نظام مقدس برداشته است.

وی در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی و همچنین پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی و کمک شهریه به این قشر از جامعه هدف را از دیگر خدمات فرهنگی ارائه شده برشمرد و بیان داشت: آزمون‌های آمادگی کنکور، برگزاری همایش‌های تحصیلی و شغلی‌، برگزاری اردوهای تخصصی و همچنین برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان از دیگر خدمات فرهنگی ارائه شده به دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت است. 

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول