اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی:

«میز روستا» اقدامی نوین در توسعه فعالیت‌های حوزه کتاب در روستاهاست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی گفت: میز روستا، اقدامی نوین در توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها در حوزه کتاب در روستاهای خراسان‌رضوی است.

«میز روستا» اقدامی نوین در توسعه فعالیت‌های حوزه کتاب در روستاهاست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیرالله شمقدری ظهر امروز در جلسه شورای مدیران ستادی خراسان‌رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میز روستا در راستای حمایت از ظرفیت کتاب‌خوانی روستایی در خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی میز خدمت روستایی با همکاری نخبگان جوان روستایی خراسان‌رضوی اتفاق افتاده است، ادامه داد: از مزایای مهم راه‌اندازی این پروژه مشترک می‌توان به بررسی وضعیت موجود کتابخانه‌های روستایی خراسان‌رضوی، تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های موجود، تهیه و تدوین طرح جامع توسعه و گسترش کتابخوانی، اطلاع‌رسانی و مدیریت دانش در روستا، آموزش تسهیل‌گری و توانمندسازی کتابداران روستایی اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی افزود: بررسی راه‌های موثر مشارکت‌های مردمی و شناسایی وبهره‌برداری از ظرفیت‌های مادی و معنوی خراسان‌رضوی در راستای تقویت، تجهیز و گسترش کتابخانه‌های روستا، تمرکزبخشی برنامه‌ها، تصمیمات و طرح‌های مشارکتی مردمی، پیگیری و کمک به برنامه‌‌های اوقات فراغت و مسابقات فرهنگی ادبی در جامعه روستایی و گسترش فعالیت‌های فوق برنامه‌ای را از دیگر مزایای راه‌اندازی میز روستا در این اداره کل است.

وی اظهار داشت: امیدوارم تا با اجرای این طرح، کتابخانه‌های روستایی فرصتی برای شکوفا شدن به‌دست آورند.

انتهای پیام/70018/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول