اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمیسیون مبارزه با مفاسد کردستان عنوان شد

استمرار در انجام کار فرهنگی و تذکرات لسانی

اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بر انجام استمرار در پرداختن به کار فرهنگی و تذکر لسانی در احیای این فریضتین تأکید کردند.

استمرار در انجام کار فرهنگی و تذکرات لسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج صبح امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با مفاسد کردستان ابتدا مهدی حسام‌شریعتی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی صورت گرفته توسط ملت وفاداری ملت به اسلام و قرآن را ثابت کرد اظهار کرد: شهرداری برنامه‌های ویِژه برای فصل تابستان با رعایت موازین اخلاقی در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی این نهاد در بعد ترویج آموزه‌های قرآنی و در بعد مسائل ورزشی توسط باشگاه شهرداری پیگیری می‌شود اظهار کرد: 70 میلیون تومان را در بحث ورزش‌های همگانی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و تخلیه مثبت انرژی تخصیص دادیم.

شهردار سنندج با اشاره به اینکه پارک‌های سطح شهر آماده پذیرایی از مسافران هستند خاطرنشان کرد: اگر مصوبات ستاد احیا پیرامون تعیین مکان‌هایی مشخص و واحد برای این مسافران باشد آماده اجرای این اقدامات هستیم.

حسام‌شریعتی با اشاره به تعطیلی برخی دکه‌هایی که قلیان برای خانم‌ها سرو می‌کردند اظهار کرد: در خصوص معتادان خیابانی که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کنند باید پاکسازی صورت گیرد.

وی در خصوص بحث جمع‌آوری ماهواره‌ها با بیان اینکه برخورد قهری در این زمینه جواب نمی‌دهد خاطرنشان کرد: با وجود تبلیغات ماهواره 62 درصد مردم استان پای صندوق‌های رأی آمدند که نشان می‌دهد علی‌رغم استفاده از این وسیله، ملت به یاوه‌گویی‌های دشمنان توجهی ندارد.

شهردار سنندج پیرامون مظاهر بدحجابی در جامعه نیز برخورد فیزیکی را موجب سست شدن پایه‌های اعتقادی افرادی دانست که تظاهر به بدحجابی می‌کنند و افزود: زیان این گونه رفتارها بیش از فواید و ثمرات آن است.

حسام‌شریعتی در پایان با بیان اینکه این سازمان در خدمت مبانی اعتقادی است اظهار کرد: برخورد باید از قلب‌ها باشد و لازم است کمیته‌ای به منظور بررسی ابعاد چگونگی پرداختن به مسئله حجاب تشکیل شود.

در ادامه این جلسه نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان وجود 25 هتل با ظرفیت روزانه 3 هزار نفر در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین مشکل ما در بحث امنیت اخلاقی وجود خانه‌های استیجاری بویِژه در شهرهای بانه و مریوان است.

وی با اشاره به برخورداری 30 منزل از این خانه‌ها از مجوزهای اداره‌کل خواستار برخورد مسئولان و پلمب این منازل به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد.

همچنین نماینده اداره اماکن استان نیز با اشاره به لزوم جمع‌آوری بیشتر بوفه‌های شهرداری که به عنوان پاتوقی برای اراذل و اوباش شده است اظهار کرد: برای فراهم کردن محیط امن باید اقدامات اساسی انجام داد.

نظری با اشاره به وجود خانه‌های استیجاری در سنندج خاطرنشان کرد: اگر بر این منازل نظارت نشود امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه را با خطر مواجه خواهد کرد.

وی افزود: با همکاری اداره‌کل ارشاد استان سردرب مغازه‌ها که مملو از اصطلاحات و عناوین بیگانه بوده و شکل مبتذلی به خود می‌گرفت تا 93 درصد اصلاح شده است.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی در موضوع حجاب و برخورد با بدحجابی در مدت کوتاه جواب نمی‌دهد خاطر نشان کرد: با انجام استمرار در این قضیه شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ ناب حجاب خواهیم بود.

انتهای پیام/79012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول